کد خبر: 563243
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۰۹:۳۵:۳۰
| |

آغاز کاهش قیمت برنج

معاون دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی قیمت برنج عمده فروشی در استان گیلان را بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: امروز اولین برداشت برنج در استان مازندران است و هر چقدر به پیک برداشت می رسیم با اوج عرضه قیمت هم کاهش می یابد.

آغاز کاهش قیمت برنج
کد خبر: 563243
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۰۹:۳۵:۳۰

مجید حسنی مقدم، مدیر دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بر اساس آمارهای رسمی مرکز آمار ایران ما سالانه سه میلیون تن برنج مصرف داریم گفت: حدود یک میلیون و 900 هزار تن برنج در داخل تولید می شود.

به گزارش تسنیم، وی قیمت برنج در دو استان شمالی تولیدکننده برنج مرغوب را اینطور اعلام کرد: قیمت برنج عمده فروشی در استان گیلان بین 80 تا 90 هزار تومان و قیمت خرده فروشی هم در این استان بین 100 تا 110 هزار تومان است و در استان مازندران هم به عنوان یکی از قطب های تولید برنج ایرانی تقریباً به همین شکل می باشد.

مدیر دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اولین برداشت برنج در استان مازندران اتفاق افتاده گفت: طبیعی است هر چقدر که به پیک برداشت می رسیم با اوج عرضه، قیمت هم کاهش پیدا می کند.

این مقام مسئول متذکر شد: هر چقدر که دولت کمتر دخالت کند قیمت منطقی تر و بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود.

حسنی مقدم با اشاره به فعالیت 435 واحد فرآوری گوجه فرنگی در کشور گفت: سالانه حدود شش میلیون تن رب گوجه فرنگی در کشور تولید می شود اما با توجه به افزایش هزینه های نیروی انسانی و مواد اولیه، اتحادیه ذیربط درخواست افزایش قیمت داده که فرآیند آن در حال انجام است و امیدواریم که یک قیمت منطقی برای تولیدکننده و مصرف کننده تعیین شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها