کد خبر: 560203
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ۱۶:۳۶:۳۰
| |

۱۵ میلیون دلار کالا از بندر دیر صادر شد

رئیس گمرک بندر دیر استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۵۳ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۱۵ میلیون دلار از این بندر صادر شده است.

۱۵ میلیون دلار کالا از بندر دیر صادر شد
کد خبر: 560203
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ۱۶:۳۶:۳۰

فضل الله احمدی افزود: این میزان کالای صادراتی شامل میوه، تره‌بار و خشکبار است که به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه قطر صادر شده که به دلیل وزش باد شدید موسمی و شرایط بدی دریا و هوا نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نداشته است.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲۶ میلیون و ۹۶۶ هزار دلار  واردات کالای غیر ملوانی با وزن یک هزار و ۹۶۰ تن  شامل کالاهای مصرف داخل همچون ابزار آلات بوده که از نظر وزن ۲۳۴ درصد و از نظر ارزش یک هزار و ۴۴۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

واردات ۲۹۶ تن کالای ملوانی

رئیس گمرک بندر دیر اضافه کرد: علاوه بر آن ۲۹۶ تن کالای ملوانی شامل مواد غذایی به ارزش ۸۳۶ هزار و ۵۸۷ دلار وارد شده است که این میزان  از نظر وزن۴۹۲  درصد و از نظر ارزش ریالی ۳۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

 وی در ارتباط با کالای ترانزیتی بیان کرد: بندر دیر به نسبت سایر بنادر ایران، کوتاه‌ترین فاصله را با بندر الرویس قطر دارد و این مزیت در مراودات اقتصادی فی مابین بسیار تاثیرگذار است.

۱۲۳۲ تن صادرات عبوری مقصد

احمدی اظهارداشت: صادرات عبوری مقصد شامل محصول فرش، زعفران، پسته، میوه و تره بار از سایر کشور از این بندر رونق خوبی داشته و در مدت سه ماه اخیر یک هزار و ۲۳۲ تن به ارزش دو میلیون و ۰۴۸ هزار دلار با رشد ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه از مسیر این بندر انجام گرفته است. 

۳۶۲۷ تن کالای ترانزیتی انجام گرفته است

وی گفت: صادرات کالای ترانزیتی نیز در سه ماه امسال سه هزار و ۶۲۷ تن  به ارزش چهار میلیون و ۶۴۷ هزار دلار  که از نظر وزنی ۴۳۹ درصد و از نظر ارزش ۲۴۴ درصد از افزایش برخورداربوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها