کد خبر: 559863
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ۰۹:۲۴:۳۹
| |

طلای جهانی صعودی شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد افزایش به ۱۸۲۶ دلار و ۸۸ سنت رسید.

طلای جهانی صعودی شد
کد خبر: 559863
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ۰۹:۲۴:۳۹

روند نزولی قیمت طلا تا حدی متوقف‌شده و این فلز گران‌بها توانسته به بالاتر از 1825 دلار برسد. قیمت هر اونس طلا امروز با 0.23 درصد افزایش به 1826 دلار و 88 سنت رسید.

به گزارش تسنیم، نشانه‌هایی از اوج تورم و کند شدن رشد اقتصاد دنیا حساسیت بازار را افزایش داده‌است. این امید وجود دارد که فدرال‌رزرو آمریکا سیاست‌های پولی خود را بیش‌از این سخت نکند و این برای طلا به من به‌معنای ادامه بی‌ثباتی قیمت است.

سرمایه‌گذاران تمرکز خود را بر تحولات روزانه بازار دنیا گذاشته‌اند که بین ترس از تورم تا نگرانی در مورد کند شدن روند رشد اقتصاد متغیر است. تمایل شدید به هر کدام از این دو سو، باعث عکس‌العمل شدید بازار می‌شود.  

تحلیلگران همچنین رفتار مصرف‌کنندگان در آمریکا را مورد توجه قرار داده‌اند که باعث تعیین عملکرد فدرال‌رزرو می‌شود. تجارت پایین دلار از قیمت طلا حمایت کرده و باعث ثبات آن خواهد شد. اگر تقاضا برای اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا افزایش یابد، سود خزانه‌داری پایین آمده و بازهم به نفع طلا خواهد بود.

اگر تورم بازهم افزایش یابد، توجه سرمایه‌گذاران به عملکرد اقتصاد جلب می‌شود. احتمال رکود اقتصاد برای طلا به‌معنای یک الگوی ثابت تجارت است.

درحال‌حاضر سرمایه‌گذاران منتظر گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی هستند. اگر رکود 1.5 درصدی اقتصاد آمریکا در سه‌ماهه دوم هم ادامه داشته باشد، به نفع طلا خواهد بود. عکس‌العمل اولیه بازار کاهش قیمت طلاست. چون صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مؤسسات بزرگ دارایی‌های خود را به نقدینگی تبدیل می‌کنند. اما به‌مرور زمان تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران افزایش‌یافته و باعث بالا رفتن قیمت طلا می‌شود.

قیمت نقره در معاملات امروز 0.32 درصد افزایش‌یافت و به 21 دلار و 16 سنت رسید. پلاتین هم با 0.09 درصد افزایش، 911 دلار و 8 سنت معامله می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها