کاهش یک میلیون 200 هزار تومانی قیمت سکه در بازار

کشتی آرای با بیان اینکه قیمت سکه نسبت به روز شنبه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت؛ گفت: حباب سکه نیز کاهش یافته است.

کاهش یک میلیون 200 هزار تومانی قیمت سکه در بازار
کد خبر: 557975
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۱۴:۲۱:۰۶

محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری. اظهارداشت: قیمت سکه طرح جدید در ابتدای هفته تا 16 میلیون و 450هزار تومان هم افزایش قیمت پیدا کرده بود و با کاهش یک میلیون و 200 هزار تومانی در روز چهارشنبه به 15 میلیون و 200هزار تومان رسیده است. 

به گزارش تسنیم، این فعال بازار طلا و جواهر افزود: البته  کاهش قیمت طلا در بازار داخلی  هم به دلیل کاهش قیمت ارز است و هم به دلیل کاهش طلای جهانی؛ امروز قیمت جهانی طلا نسبت به ابتدای هفته با 50 دلار کاهش مواجه شده بود، هر اونس طلا نیز به 1821 دلار رسید و کاهش نسبی را تجربه کرد. 

وی با بیان اینکه بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر واگذاری ارزهای صادراتی به صرافی‌ها موجب کاهش شدید نرخ ارز در بازار آزاد شد،‌ تصریح کرد: این موضوع به علاوه کاهش قیمت انس جهانی باعث شد در حالی که انواع سکه و طلا در اوائل هفته با افزایش روبرو بود ،با کاهش قیمت همراه باشد.

کشتی‌آرای گفت: امروز قیمت سکه طرح قدیم به طور متوسط با 300هزار تومان کاهش به 14میلیون و 600هزار تومان و سکه طرح جدید نیز با 600 هزار تومان کاهش نسبت به دیروز  به 15 میلیون و 200 رسید. 

وی همچنین قیمت نیم سکه را با 250 هزار تومان کاهش هفتگی، 8 میلیون و 700 هزار تومان و ربع سکه را نیز با 450 هزار تومان کاهش، 5 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد. 

این کارشناس بازار طلا و سکه ادامه داد: سکه گرمی با 100هزار تومان افزایش با قیمت 3 میلیون و 200هزار تومان مبنای معاملات قرارگرفت. 

کشتی‌آرای با بیان اینکه در روزهای یکشنبه و دوشنبه قیمت طلا و سکه به بالاترین سطح خود افزایش پیدا کرده بود، اظهار کرد: هر گرم طلای 18 عیار هم در اوایلهفته به یک میلیون و 510 هزار تومان افزایش پیدا کرده بود اما امروز به یک میلیون و 445هزار تومان رسید. 

وی تاکید کرد:‌حباب سکه تا یک میلیون و 700هزار تومان افزایش هفتگی را تجربه کرد بود که امروز با کاهش 700هزار تومانی به یک میلیون تومان رسید. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها