کد خبر: 557580
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۲۰:۴۹:۳۷
| |

یک میلیون اظهارنامه مالیات از اصناف دریافت شد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: امسال تا کنون یک میلیون اظهارنامه مالیاتی در قالب تبصره ماده 100 از اصناف دریافت شده است.

یک میلیون اظهارنامه مالیات از اصناف دریافت شد
کد خبر: 557580
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۲۰:۴۹:۳۷

هر سال خرداد و تیر ماه فصل پرداخت مالیات عملکرد مشاغل و اصناف و همچنین شرکت‌ها است، در این زمینه امروز جلسه‌ای با حضور 50 نماینده از اتاق اصناف ایران و اتاق‌های صنفی در استان‌ها با رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی، وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و اعضای فراکسیون مالیاتی مجلس در محل وزارت اقتصاد برگزار شد.

به گزارش فارس، در این زمینه داود منظور رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی در ارتباط زنده با خبر 21 در مورد گلایه‌مندی برخی از واحدهای صنفی گفت:‌ امروز در جلسه‌ای که 50 نماینده از اصناف تهران و استان‌ها برگزار شد توافقات خوبی به عمل آمد و قرار شد همکاران ما در ادارات کل مالیاتی در استان‌ها به همراه یک نماینده از اصناف و یک نماینده از فراکسیون مالیاتی مجلس به گلایه‌مندی‌های اصناف رسیدگی و تدبیر و چاره‌اندیشی کنند و مسائل مالیاتی آنها به این کمیته محول شد.

وی افزود: مشاغل در استان‌ها به ادارات کل مالیاتی و در شهرستان‌ها به شعب آنها مراجعه می‌کنند و همکاران ما پاسخگوی فعالان صنفی خواهند بود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با توجه به تسهیلاتی که ستاد اقتصادی دولت فراهم کرده و تصویب کرده است این تسهیلات شامل کل اصنافی می‌شود که فروش آنها در سال 1400 کمتر از 4.8 میلیارد تومان بوده است که پیش‌بینی می‌کنیم تعداد 2.4 میلیون واحد صنفی در این طبقه‌بندی قرار گیرند که از این تعداد 1.1 میلیون واحد صنفی در الگوی مالیات مقطوع با مالیات صفر یا معاف از مالیات قرار می‌گیرند. حدود 800 هزار واحد صنفی مالیات سالانه زیر 5 میلیون تومان خواهند بود و 400 هزار واحد صنفی بین 5 تا 20 میلیون تومان در سال مالیات خواهند داد.

منظور این را هم گفت:‌این تعامل با اصناف برای ساده‌سازی کار و مالیات‌ستانی آسان انجام شده است و بدون اینکه صاحبان اصناف به ادارات مالیاتی مراجعه کنند بر اساس اطلاعاتی که از میزان فروش آنها داریم و ضرر مالیاتی نرخ‌های منصفانه مالیات مقطوع برای آنها ارائه می‌کنیم که فعالان یا آن را می‌پذیرند و مالیات می‌پردازند و یا اینکه باید اظهارنامه مالیاتی بدهند که به اظهارات آنها رسیدگی شود.

وی گفت: امسال تا کنون یک میلیون اظهارنامه مالیاتی اصناف در قالب تبصره ماده 100 قانون یعنی مالیات مقطوع دریافت کردیم که از این تعداد 500 هزار اظهارنامه با مالیات صفر یعنی معافیت بوده است و 200 هزار اظهارنامه زیر 5 میلیون تومان بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها