کد خبر: 557320
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ۱۷:۵۴:۰۹
| |

تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی در چند شهر

امروز چند شهر کشور شاهد تجمع شماری از بازنشستگان تأمین اجتماعی در اعتراض به میزان افزایش حقوق خود بود؛ آنها خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی‌شان بودند.

تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی در چند شهر
کد خبر: 557320
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ۱۷:۵۴:۰۹

امروز در چند شهر کشور شماری از بازنشستگان تأمین اجتماعی در اعتراض به میزان افزایش حقوق خود تجمع کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی خود شدند.

به گزارش فارس، در اهواز شماری از بازنشستگان با حضور در مقابل استانداری با سر دادن شعار «استاندار استاندار پاسخگو پاسخگو» خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی خود شدند. 

در زنجان هم حدود 500 تن از بازنشستگان در اعتراض به افزایش حقوق خود در مقابل استانداری اعتراض کردند.

تجمع بازنشستگان شهر زنجان

در اصفهان نیز حدود 300 نفر از بازنشستگان با تجمع در مقابل استانداری و سردادن شعارهایی خواستار برقراری عدالت در میزان دریافتی حقوق بازنشستگی خود شدند.

حدود ۳۰۰ نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران عصر روز شنبه ۲۱ خردادماه با حضور در خانه کارگر شهرستان قائمشهر، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. بازنشستگان در این تجمع پلاکاردهایی با شعارهای «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه» ، « بازنشسته بیدار است، از تبعیض بیزار است» ، « وزیر خدمتگزار، بازنشسته را نگه دار» ، « همسان‌سازی، تناسب عدالت حقوقیست»، « حقوق ما ریالی، هزینه‌ها دلاری» و «تا حق خود نگیریم، از پای نمی‌نشینیم» در دست داشتند.

تجمع بازنشستگان در شهر ساری

در خراسان شمالی کمتر از 50 نفر از بازنشستگان مقابل ساختمان تأمین اجتماعی بجنورد تجمعی کوتاه داشتند و سپس متفرق شدند.

در رشت، تبریز، بندرعباس و چند شهر دیگر نیز تجمعات با جمعیت 50 تا 300 نفر برگزار شده است.

هفته دوم خرداد حداقل حقوق بازنشستگان ۵۷.۴ درصد افزایش یافت و ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان اعلام شد. این افزایش حقوق طبق مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱ برای سایر سطوح ۱۰ درصد تعیین شده است. 

وزارت کار اعلام کرد برای حقوق‌های زیر ۱۰ میلیون تومان، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان نیز به منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران از خرداد ماه به حقوق سال جاری اضافه خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها