کد خبر: 555420
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۲ ۰۸:۴۹:۰۵
| |

عباس جهانگیرزاده:

زیرساخت‌های حذف ارز ترجیحی باید از ۶ ماه گذشته در کشور ایجاد می‌شد

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: نیاز بود تا با در نظر گرفتن تخصیص ارز ترجیحی زیرساخت‌ها از ۶ ماه گذشته به صورت کامل ایجاد می‌شد تا عملیاتی‌سازی حذف آن نیز در کشور با سیاست درست در کشور رقم می‌خورد.

زیرساخت‌های حذف ارز ترجیحی باید از ۶ ماه گذشته در کشور ایجاد می‌شد
کد خبر: 555420
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۲ ۰۸:۴۹:۰۵

عباس جهانگیرزاده اظهار داشت: شرایط خاصی در کشور وجود دارد و نیاز بود تا با در نظر گرفتن تخصیص ارز ترجیحی زیرساخت‌ها از 6 ماه گذشته به صورت کامل ایجاد می‌شد تا عملیاتی‌سازی حذف آن نیز در کشور با سیاست درست در کشور رقم می‌خورد هر چند هدف اصلی مشخص و قابل توجه است.

به گزارش تسنیم، وی بیان کرد: تا زمانی که ارز ترجیحی در کشور وجود داشت شاهد قاچاق و رانت‌هایی در پروسه تخصیص از ابتدا بودیم که به همین منظور کارشناسان ساز و کار حمایت از مصرف کننده را به شیوه‌ای غیر از تخصیص برای وارد کننده باشد.

 رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: همه کارشناسان و مسئولان رانت و فسادزا بودن ارز ترجیحی را قبول دارند که حذف این ارز سبب شده تا مشکل در بین مردم ایجاد شود که به همین منظور باید شرایط را به خوبی مدیریت کرده و به ثبات برسانیم که در این زمینه حذف ارز ترجیحی و سیاست اعطای یارانه نقدی آینده خوبی را پیش روی کشور ترسیم خواهد کرد.

نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس ادامه داد: تمامی مسئولان بر این باور هستند که حذف این ارز اتفاقاتی را در کشور رقم زده و این موضوع نشان می‌دهد که زیرساخت‌های حذف این ارز در کشور فراهم نشده و باید مردم توجیه می‌شدند تا نگرانی‌هایی در این زمینه پیش نیاید.

جهانگیرزاده تصریح کرد: تخصیص ارز 4200 تومانی سبب شده تا واردکنندگان بعد از اجرای این سیاست افزایش چشمگیری پیدا کرده و تقاضای این افراد در خصوص ارز ترجیحی برای واردات افزایش شود که این موضوع هیچ نفعی برای ملت نداشت و کالای تولید شده به نرخ بازار آزاد به فروش می‌رسید.

وی اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک اتفاقاتی به نفع مردم عملیاتی می‌شود و باید نگرانی‌های مردم نسبت به حذف ارز ترجیحی برطرف شود تا مردم متوجه سیاست حذف ارز ترجیحی و جراحی اقتصادی بزرگ دولت شوند که البته تصمیمی بس دشوار و سخت بود که باید در کشور اجرایی می‌شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها