شایعه تحریم ایران توسط شورای حکام دلار را گران کرد

عده ای از معامله گران معتقدند با توقف روند مذاکرات برجام در ماه‌های پایانی سال گذشته سیگنال‌های منفی زمینه‌های رشد نرخ دلار در کشور فراهم شده است.

شایعه تحریم ایران توسط شورای حکام دلار را گران کرد
کد خبر: 555241
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۱۱:۲۵:۳۴

سایه افکندن خطر تصویب یک قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای حکام باعث شده اسکناس آمریکایی در تهران رشد کند. این اتفاق می تواند تنش های مذاکرات هسته ای را افزایش دهد و زمینه ساز رشد فعالیت سفته بازان ارزی شود.

سایه نرخ تورم در بازار دلار

به گزارش خبرآنلاین، عده ای از معامله گران معتقدند با توقف روند مذاکرات برجام در ماه‌های پایانی سال گذشته سیگنال‌های منفی زمینه‌های رشد نرخ دلار در کشور فراهم شده است.اما برخی کارشناسان ارزی با بررسی نرختورم نقطه به نقطه و مقایسه آن با نرخ رشد سالانه ارز معتقدند که افزایش نرخ‌های صورت گرفته در بازار ارز ماحصل افزایش نرخ تورم است.

کاهش تمایل به فروش دلار

بررسی هسته مرکزی بازار هم نشان می دهد در روزهای اخیر معامله گران عادی بازار تمایل زیادی به فروش دلار ندارند و این موضوع موجب شده است که سمت عرضه بازار منحصر به بازارساز شود. این موضوع نیز سمت عرضه را تحت فشار قرار داده است. بازارساز نیاز دارد که برای عقب راندن خریداران تا حدی سمت و سوی انتظارات را دچار تحول کند.

لاک احتیاطی در بازار ارز

به عقیده فعالان بازار با قرار گرفتن دلار بالای محدوده مقاومتی، لاک احتیاطی برخی معامله گران به تدریج شکسته خواهد شد و سطح خریدها بیشتر خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها