اطلاعیه سازمان حج و زیارت برای پرداخت هزینه تکمیلی حج ۱۴۰۱

با افزایش هزینه حج تمتع از سوی سعودی‌ها، سازمان حج و زیا ت طی اطلاعیه‌ای از زائران خواست که نسبت به تکمیل هزینه حج ۱۴۰۱ اقدام کنند.

اطلاعیه سازمان حج و زیارت برای پرداخت هزینه تکمیلی حج ۱۴۰۱
کد خبر: 555150
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ۲۲:۰۰:۲۵

با افزایش هزینه حج تمتع از سوی سعودی‌ها، سازمان حج و زیا ت طی اطلاعیه‌ای از زائران خواست که نسبت به تکمیل هزینه حج ۱۴۰۱ اقدام کنند.

به گزارش فارس، سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای به زائران کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۱ تاکید کرد که زائران در اسرع وقت با راهنمایی مدیران کاروان‌ها، مبادرت به پرداخت فیش تکمیلی مابه التفاوت کنند.

متن کامل اطلاعیه سازمان حج و زیارت به شرح ذیل است:

«بسمه تعالی »

با احترام، بدینوسیله به اطلاع متقاضیان و زائرین حج تمتع ۱۴۰۱ می‌رساند؛ وزارت حج و عمره عربستان در روزهای اخیر در اقدامی دیرهنگام افزایش قابل توجهی را در هزینه‌های ارزی خدمات حج در حوزه مشاعر مقدسه، خیام و خدمات عمومی، اعلام کرده است و لزوماً باید این هزینه‌ها همزمان با دریافت ویزا پرداخت شود.

از آنجا که سازمان حج و زیارت بعد از اعلام برگزاری عملیات حج تمتع در سال جاری برنامه‌ریزی لازم را با سرعت در دستور کار خود قرار داده و با توجه به ضیق وقت فرایند ثبت نام کاروان‌ها را آغاز کرده است، بنابراین مراتب اعتراض خود را در خصوص افزایش هزینه اعلام کرده و در مذاکرات و گفتگوهای صورت گرفته ضمن بررسی موضوع و کارشناسی که توسط کمیته نرخ‌گذاری سازمان حج و زیارت انجام شد مقرر گردید با هدف رعایت حال زائرین ارجمند بخش قابل توجهی از این هزینه‌ها با تدابیر اندیشیده شده توسط سازمان حج و زیارت تأمین گردد و بخش دیگری نیز با رایزنی همکاران اعزامی به عربستان کاهش یابد و بخش اندک آن را نیز زائرین محترم پرداخت نمایند.

لذا با توجه به محدودیت زمانی به منظور دریافت ویزا تقاضا دارد در اسرع وقت با راهنمائی مدیران محترم کاروان‌ها نسبت به پرداخت فیش تکمیلی مابه‌التفاوت اقدام مقتضی را به عمل آورند تا اختلالی در دریافت ویزا به عمل نیاید.

قبلاً از همکاری و همیاری زائرین عزیز سرزمین وحی و حرم شریف نبوی قدردانی می‌گردد.

هزینه حج تمتع متوسط ۳۷ میلیون تومان بود که با افزایش‌ هزینه اعمال شده به زائران، زایران باید بین ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دیگر بپردازند و متوسط هزینه حج به ۴۵ میلیون تومان رسید و زوار باید برای صدور ویزا‌ این هزینه را پرداخت‌ کنند تا این مبلغ به حساب عربستان منتقل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها