کد خبر: 555121
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ۱۹:۵۱:۴۰
| |

حمایت‌های لازم از صنعت کشتی‌سازی کشور انجام می‌شود

مدیر توسعه فن آوری‌های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اشتغالزایی، حمایت‌های لازم از صنعت کشتی‌سازی برای شکوفایی ظرفیت‌ها و تحقق شعار سال انجام می‌شود.

حمایت‌های لازم از صنعت کشتی‌سازی کشور انجام می‌شود
کد خبر: 555121
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ۱۹:۵۱:۴۰

دبیر ستاد لیزر، فوتونیک، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، مدیر توسعه فن آوری های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل شرکت ملی فولاد و جمعی دیگر از مسوولان از مجمتع ایزوایکو بازدید کردند.

​به گزارش فارس، این بازدید با محوریت کارگاه‌ها، پروژه‌های درحال انجام و سایر زیرساخت‌های مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) به منظور بررسی ظرفیت‌های و توانمندی‌های صنعت دریایی برای ارتقای بهره‌وری، تولید و ایجاد اشتغال انجام شد.

مدیر توسعه فن آوری‌های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه این بازدید اظهار داشت: امروزه ۷۰ تا ۹۰ درصد از حمل و نقل دنیا در حوزه دریایی است.

روح‌الله ارجمندی افزود: در همین راستا جایگاه و اهمیت صنعت کشتی‌سازی کشور در پشتیبانی از حمل و نقل دریایی و اشتغالزایی غیرقابل جایگزین می‌باشد.

وی تصریح کرد: در کشتی‌سازی به دلیل وجود کارهای یدی سطح اشتغالزایی بالایی وجود دارد که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اشتغالزایی قطعا حمایت‌های لازم از این صنعت برای شکوفا شدن ظرفیت‌ها و تحقق شعار سال انجام می‌شود.

مدیر توسعه فن آوری‌های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: مدیران کنونی مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) دانش آموختگان و متخصصان همین حوزه و از دل همین صنعت هستند و اشراف کامل، تخصص و مدیریت عالی در این زمینه دارند.

بنابر اظهارات مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) هم اینک ۷۰ درصد از ظرفیت تولید این مجموعه غیرفعال است که در صورت اعتماد شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به توان ملی برای تولید کشتی‌های اقیانوس‌پیما فعال خواهد شد.

تحقق این مهم با استفاده از ظرفیت و تخصص داخلی قادر است تاثیرات چشم‌گیری بر توسعه اقتصادی، اشتغال، دانش و تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها