نیکزاد خبر داد:

ساخت 1.6 میلیون واحد مسکونی در طرح «جهش تولید مسکن»

رییس بنیاد مسکن از تعهد این مجموعه برای ساخت 1.6 میلیون واحد مسکونی در طرح جهش تولید مسکن خبر داد و افزود: هم اکنون ساخت 100 هزار واحد در شهرها آغاز شده و تا دو ماه دیگر اولین افتتاح‌ها را شاهد خواهیم بود.

ساخت 1.6 میلیون واحد مسکونی در طرح «جهش تولید مسکن»
کد خبر: 555033
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ۱۳:۱۸:۳۷

اکبر نیکزاد امروز (10 خرداد) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت بیش از 40 ساله بنیاد مسکن گفت: بنیاد مسکن از ابتدای تاسیس خود در فروردین ماه سال 1358 تا به امروز منشا خدمات و برکات بسیاری در کشور بوده است.

به گزارش ایسنا، وی به حوزه های مختلف کاری بنیاد مسکن طی این سالها اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات اصلی بنیاد مسکن بحث بازسازی مناطق حادثه دیده کشور است و در هر نقطه از کشور که حوادثی مانند سیل و زلزله حادث شود، بنیاد مسکن از همان لحظات اولیه حضور پیدا کرده و کار ساخت و ساز را آغاز می کند.

وی افزود: بنیاد مسکن منتظر تخصیص تسهیلات و اعتبارات و... از سوی دولت نمی ماند و کار خود را جهادی و انقلابی از همان لحظات اولیه وقوع حادثه شروع می کند تا مردم حادثه دیده در کوتاهترین زمان ممکن سرو سامان دوباره ای بگیرند که نمونه این فعالیت ها را در زلزله سال 1396 کرمانشاه شاهد بودیم.

نیکزاد گفت: در بحث طرح جهش تولید مسکن هم طبق دستور دولت، بنیاد مسکن پای کار آمده و در کنار سایر دستگاه ها در جهت اجرای هرچه بهتر این طرح تلاش می کند.

رییس بنیاد مسکن اظهار کرد: در این طرح قرار است سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود که از این تعداد باید 200 هزار واحد آن در روستاها و 800 هزار واحد در شهرها احداث شود و در همین راستا رییس جمهور به ما دستور دادند که بیشتر حوزه مسکن شهری را فعال کنیم.

نیکزاد گفت: در همین راستا هم اکنون 100 هزار واحد مسکونی را در شهرها در حال ساخت داریم که برخی از آنها به مرحله نازک کاری هم رسیده اند و تا دو ماه دیگر اولین سری افتتاح واحدها را خواهیم داشت.

وی افزود: تعهد ما در این طرح ساخت 1.6 میلیون واحد مسکونی است و سالانه باید 400 هزار واحد احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شروع ساخت 100 هزار واحد در شهرها، از نیمه دوم امسال هر ماه شاهد افتتاح تعدادی از این واحدها در سطح کشور خواهیم بود.

رییس بنیاد مسکن به فعالیت های دیگر بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: وضعیت سند دار کردن واحدهای روستایی تا دو دهه قبل چندان خوب نبود و در همین راستا مجلس فعالیت در این حوزه را به بنیاد مسکن واگذار کرد و امروز شاهد هستیم که سه میلیون و 700 هزار واحد در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت سنددار شده اند که کار بسیار دشواری بوده است.

نیکزاد با بیان اینکه امروز بنیاد مسکن در حوزه مسکن روستایی صاحب یک نظام فنی روستایی است، گفت: در این نظام فنی روستایی 180 هزار مهندس جوان کشور عضویت دارند و دفاتر آن در سراسر کشور فعال است.

وی افزود: امروز اگر یک واحد روستایی بخواهد احداث شود باید تحت نظارت ناظران نظام فنی روستایی ساخت و ساز کند و با این شرایط واحدهای روستایی ایمنی لازم را در ساخت پیدا می کنند.

نیکزاد با بیان اینکه فعالیت های بنیاد مسکن حوزه های مختلف دیگری را هم شامل می شود، گفت: بطور مثال طی توافقی با شهرداری تهران ما حتی در ساخت متروی خط چهار هم حضور پیدا کرده ایم و شهرداری هم در قبال آن بحث صدور پروانه را برای اراضی بنیاد انجام می دهد و این تعاملات میان مسئولان کشوری نشان می دهد که همه پای کار هستند و در تلاشیم حتی بدون اعتبار هم شده کار مردم را پیش ببریم و زمینه رفاه آنها را فراهم کنیم.

رییس بنیاد مسکن گفت: عصای دست نظام هستیم و هرمسئولی و یا هر فردی که بخواهد به مردم خدمت کند و از ما کمک بخواهد تا آنجا که از دستمان بربیاید، کوتاهی نمی کنیم.

وی افزود: بنیاد اگر تا به امروز توفیقی داشته به دلیل تمرکزی است که بر کار خود داشته و هیچ وقت خود را درگیر حواشی و کارهای حاشیه ای نکرده است.

وی افزود: امیدواریم این روند در بنیاد مسکن استان کرمانشاه ادامه داشته باشد و مدیریت جدید بتواند با همکاری سایر دستگاه های استان منشا خیر برای این استان باشد.

در این مراسم با تقدیر از بابک عاطفی، شمس الله خدادادی بعنوان مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه معرفی شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها