کد خبر: 552613
|
۱۴۰۱/۰۲/۳۰ ۱۱:۲۴:۴۰
| |

یک کارشناس اقتصادی:

اصلاح سیاست ارز ترجیحی به نفع مردم و اقتصاد است

یارانه مستقیماً به مصرف‌کننده داده می‌شود

یک کارشناس اقتصادی گفت: اصلاح تخصیص ارز ترجیحی (یارانه کالاهای اساسی) اقدامی به نفع مردم و به نفع دولت است و می‌تواند به جامعه کمک کند.

اصلاح سیاست ارز ترجیحی به نفع مردم و اقتصاد است
کد خبر: 552613
|
۱۴۰۱/۰۲/۳۰ ۱۱:۲۴:۴۰

«محمدعلی خادم سهی» اظهار داشت: اصلاح تخصیص یارانه کالاهای اساسی و به‌نوعی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در اقتصاد کشور اقدامی بود که باید انجام می‌شد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: این بار هر روز بزرگ‌تر می‌شد که با توجه به افزایش مقدار مصرفی کالاهای اساسی و روند فزاینده نرخ ارز، بخش بزرگی از بودجه را به خود اختصاص می‌داد که برای اقتصاد کشور مناسب نبود.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: تخصیص یارانه به ابتدای زنجیره، یعنی واردکننده تا درنهایت مصرف‌کننده از آن بهره‌مند شود، به‌طورکلی اقدام اشتباهی بود و مشکلات فراوانی را به دنبال داشت.

وی با اشاره به اینکه از این پس یارانه به جای واردکننده به مصرف‌کننده تعلق می‌گیرد، تاکید کرد: این نوع تخصیص یارانه به مردم کمک بیشتری می‌کند و از سوی دیگر منابع کمتری از سوی دولت مصرف می‌شود و بودجه مناسب‌تر می‌شود.

خادم سهی تصریح کرد: برآورد یارانه‌ای که به‌صورت کمک معیشتی به دهک‌های مختلف اختصاص یافته، معادل یارانه واردات کالاهای اساسی است و حتی می‌تواند کمتر نیز باشد که این کار اقدام مناسبی است و نفع مردم و دولت را به دنبال دارد.

از بیستم اردیبهشت‌ماه پس گفت‌وگوی تلویزیونی «سید ابراهیم رییسی» رییس جمهوری با مردم، تخصیص ارز ترجیحی اصلاح و مقرر شد تا بعد از دو ماه پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی به دهک‌های اول تا سوم و ۳۰۰ هزار تومانی به دهک‌های چهارم تا نهم، کالابرگ الکترونیکی به مردم تعلق بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها