کد خبر: 552364
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۱۲:۵۴:۵۹
| |

فاطمی امین، وزیر صمت:

مصمم هستیم خودروی اقتصادی به جای خودروهای گران‌قیمت وارد کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از هفته‌آینده یک درگاه‌های نظارت مردمی در ورودی مغازه‌ها درج خواهد شد که بارکد دو بعدی دارد و یک شناسه کسب و کار دارد شهروندان می‌توانند اگر تخلف یا تشکری از آن مغازه دارند در نرم افزار «صمت من» به صورت خودکار ثبت کنند

مصمم هستیم خودروی اقتصادی به جای خودروهای گران‌قیمت وارد کنیم
کد خبر: 552364
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۱۲:۵۴:۵۹

سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اطلاح قیمت‌ها گفت: ما در هفته گذشته یک افزایش قیمتی را در چند قلم کالا از جمله روغن، تخم مرغ، مرغ و لبنیات داشتیم که در هفته اول تمرکز ما روی توزیع بود و اینکه کالا به وفور فراهم باشد. خوشبختانه این اتفاق افتاد بالاخره یک تغییر قیمتی را شاهد بودیم و این نگرانی وجود داشت که در تامین کالا مردم با کمبود مواجه شوند هرچند در روزهای اول نقص‌هایی وجود داشت اما خدا را شکر الان کار انجام شده است ممکن است در برخی مغازه‌ها هنوز روغن نباشد اما تقریباً دیگر این مسئله تمام شده است.

به گزارش ایلنا،  وی افزود: مرحله بعدی که ما روی آن متمرکز هستیم این است که قیمت‌ها را مدیریت کنیم سامانه مدیریت مردمی را از هفته آینده آغاز خواهیم کرد و به تدریج در کل کشور اجرایی خواهد شد. ما شاهدیم که متاسفانه ۳۰ درصد از اصناف پروانه کسب و کار ندارند که این مسئله نظارت را خیلی مشکل می‌کند همین الان هم در مرحله تولید قیمت‌ها را کنترل می‌کنیم که در حد مجاز باشد همچنین شرکت‌های پخش را کنترل می‌کنیم فاکتورها و مبالغ را بررسی می‌کنیم اما در بحث فروش حدود ۴۰۰ هزار فروشگاه خوار و بار فروشی و سوپرمارکت داریم و در این زمینه مردم باید کمک کنند.

وزیر صمت یادآور شد: کانال ارتباطی ما همان تلفن ۱۲۴ است که خود من هر روز آن را کنترل می‌کنم در روزهای اول صف این تماس‌ها طولانی بود و حدود ۷ دقیقه طول می‌کشید تا تماس‌ها برقرار شود الان در تهران این وضعیت به کمتر از یک دقیقه رسیده است. این سیستم کاملاً یکپارچه است و تماس‌ها در همان جا پاسخ‌هایش ثبت می‌شود و وارد سامانه‌ای به نام سیمبا می‌شود و مستقیم به صورت نرم افزاری به سازمان تعزیرات می‌رود کاملاً کار الکترونیکی است.

وی ادامه داد: هفته آینده کار را آغاز می‌کنیم یک درگاه‌های نظارت مردمی در ورودی مغازه‌ها درج خواهد شد که بارکد دو بعدی دارد و یک شناسه کسب و کار دارد شهروندان می‌توانند اگر تخلف یا تشکری از آن مغازه دارند در نرم افزار «صمت من» به صورت خودکار ثبت کنند علاوه بر اینکه در این نرم‌افزار امکان گزارش‌گیری وجود دارد وضعیت و رتبه آن واحد صنفی هم از این طریق مشخص خواهد شد این کار هم خودکنترلی برای فروشگاه ها و اصناف ایجاد می‌کند و نظارت را گسترده می‌کند و دیگر تنها لازم نیست بازرسان ما سرکشی کنند.

فاطمی‌امین در خصوص موضوع واردات خودرو هم گفت: کلیات بحث واردات خودرو در دولت مصوب شد یکی از بندهای این آیین‌نامه قرار شد به کمیسیون اقتصادی برود و بعد از بررسی برگردد در این آیین نامه ما هیچ انحصاری نداریم و مصمم هستیم که از طریق آن خودروی اقتصادی به جای خودروهای تجملاتی و گرانقیمت وارد شود و تمرکزمان روی واردات خودروهای اقتصادی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها