کد خبر: 552020
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۶ ۱۱:۴۸:۴۳
| |

غلامرضا شریعتی، نماینده بهشهر در مجلس:

حواستان باشد اصلاح یارانه ها به سرنوشت هدفمندی یارانه‌ها دچار نشود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: امروز همه اقتصاددانان بر این نکته تاکید دارد که باید نحوه پرداخت یارانه کالاهای اساسی اصلاح شود و یارانه به دست جامعه هدف برسد.

حواستان باشد اصلاح یارانه ها به سرنوشت هدفمندی یارانه‌ها دچار نشود
کد خبر: 552020
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۶ ۱۱:۴۸:۴۳

غلامرضا شریعتی، نماینده بهشهر در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به عادلانه سازی یارانه های پنهان گفت: امروز با توجه به تخصیص یارانه پنهان به کالاهای اساسی از جمله آرد و نان باعث شده این کالاها نسبت به کشورهای همسایه ارزان‌تر توزیع شود و همین مسئله باعث قاچاق این کالاها به خارج از کشور شده است.

به گزارش فارس، وی افزود: از سوی دیگر در تخصیص یارانه پنهان به کالاهای اساسی طبقه محروم جامعه و کسانی که درواقع جامعه هدف از اجرای طرح هستند، کمترین بهره‌مندی را از یارانه دارند و کسانی از این یارانه بیشترین بهره را می‌برند که مستحق دریافت آن نیستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: به همین سبب امروز همه اقتصاددانان و هر شخص عاقلی بر این نکته تاکید دارد که باید یارانه کالاهای اساسی و از جمله یارانه آرد اصلاح شود و با تغییر و اصلاح در این حوزه یارانه به دست جامعه هدف برسد.

شریعتی خاطرنشان کرد: نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که باید این تغییر و اصلاح با دقت صورت گیرد تا به سرنوشت هدفمندی یارانه‌ها دچار نشود.

وی افزود: هدفمندی یارانه‌ها شروع خوبی داشت اما در آن تورم سال‌های بعد لحاظ نشده بود و امروز و پس از گذشت بیش از ۱۰ سال از آغاز اجرای این قانون هنوز همان ۴۵ هزار تومان به هر فرد پرداخت می‌شود و حالا آنکه ما شاهد تورم زیادی در این سال‌ها بوده‌ایم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ما در اجرای اصلاحات در یارانه پنهان باید مراقب باشیم تا با اجرای ناقص و یا غلط این طرح ظلم مضاعف به طبقه محروم صورت نگیرد؛ چراکه بی‌دقتی در این زمینه سبب می‌شود هم افزایش قیمت کالاها را داشته باشیم و هم اینکه یارانه‌ای به دست طبقه محروم جامعه به درستی نرسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها