کد خبر: 551380
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ۱۹:۳۰:۱۸
| |

دادستان دیوان محاسبات کشور:

دولت منابع لازم برای طرح بازتوزیع یارانه‌ها را تامین کرده است

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: دولت منابع طرح بازتوزیع یارانه‌ها را از قبل تامین کرده و این موفقیت طرح را بیش از پیش می‌کند، ۴۶ هزار میلیارد تومان وارد حساب یارانه‌ای مردم شده که این مهم نگرانی ملت را در قدم نخست از بین می‌برد و نشان از حرکت رو به جلوی دولت دارد.

دولت منابع لازم برای طرح بازتوزیع یارانه‌ها را تامین کرده است
کد خبر: 551380
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ۱۹:۳۰:۱۸

علی کامیار عصر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات لرستان، اظهار کرد: لرستان از استان‌های ولایتمدار، سخت‌کوش و دارای مردمی سلامت و همدل است که امیدواریم شاهد موفقیت‌های بیش از پیش مردم استان باشیم.

​به گزارش فارس، وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از دولت، همه ما وظیفه داریم که در حد توان خود تلاش کرده و قدم برداریم.

دادستان دیوان محاسبات کشور، با بیان اینکه بازتوزیع هوشمندانه یارانه‌ها نوپا است که با چند جهت باید به آن نگاه کرد، افزود: نخستین امتیاز مثبت طرح این است که دولت، مجلس و قوه قضائیه در این موضوع پشتیبان یکدیگر هستند، مجلس طرح را تصویب کرده و قوه قضائیه نیز مجازات سنگین ۱۰ برابری را برای متخلفان تعیین کرده است.

کامیار با تاکید بر اینکه هر حرکت اصلاحی رو به جلو در نظام جمهوری اسلامی مورد هجمه دشمن قرار می‌گیرد، گفت: افکار عمومی با فضای مجازی جابه‌جا می‌شود و امروز مخدوش کردن و زیر سوال بردن طرح از اولین نقشه‌های دشمن در فضای مجازی است.

وی بیان داشت: دولت منابع حرکت را از قبل تامین کرده و این موفقیت طرح را بیش از پیش می‌کند، ۴۶ هزار میلیارد تومان وارد حساب یارانه‌ای مردم شده که این مهم نگرانی ملت را در قدم نخست از بین می‌برد و نشان از حرکت رو به جلوی دولت دارد.

دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه در هر حرکتی که اتحاد داشتیم عملکرد مثبتی را شاهد شدیم، افزود: طرح بازتوزیع یارانه‌ها اکنون مورد استقبال عمومی قرار گرفته و همه پشتیبان آن هستند.

کامیار ادامه داد: ریسک‌پذیری و شجاعت دولت سیزدهم در اجرای طرح بازتوزیع عادلانه یارانه‌ها قابل تمجید است، چرا که گذشته نشان داده که حرکت‌های منفعلانه نتیجه مثبت ندارد، اما حرکت فعالانه دولت سیزدهم رو به جلو است، به‌گونه‌ای که اقتصاد تهاجمی را در پیش گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه به محرومیت لرستان توجه و نگاه ویژه‌ای شود، گفت: در طرح بازتوزیع یارانه‌ها به استان‌های محروم توجه ویژه‌ای می‌شود، کمااینکه دولت به استان‌های محروم و بهره‌مند یک نگاه را دارد.

دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه امروز در داخل کشور اتحاد بین سه قوه را شاهد هستیم، تصریح کرد: تلاش‌های قوه قضائیه برای مقابله با فساد و قوه مجریه با اولویت قرار دادن فسادستیزی، گواه این مهم است که مقابله با فساد و برخورد با متخلفان در دستور کار قوا قرار دارد.

کامیار با بیان اینکه سال گذشته ٢٠ مدیر به دلیل تخلفات حکم انصفال گرفتند، خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات دستگاه و سنگر نخست در مقابله با فساد است و نیازمند حمایت مردم و دیگر دستگاه‌ها است، مردم باید در جریان گزارش‌های دیوان محاسبات قرار گیرد و این مهم به قوت در دیوان محاسبات توسط سامانه ۱۹۸ به خوبی در جریان است.

وی بر تقویت نظارت‌ها تاکید و تصریح کرد: نظارت بالا اعتماد مردم را بیشتر می‌کند، از این‌رو باید هر ۲ ماه دیوان محاسبات گزارش نظارتی خود را اعلام کند تا به اهداف پیش‌بینی شده برسیم.

دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه این مجموعه برخوردهای جدی با متخلفان دارد، از انفصال بیش از ۲۰ نفر از خدمات دولتی طی سال گذشته خبر داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها