کد خبر: 551374
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ۱۸:۵۱:۱۰
| |

بهادری‌ جهرمی:

واردات خودرو آزاد شد

علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: یکی دیگر از بندهای هشت فرمان رئیس‌جمهور برای تحول در صنعت خودرو محقق شد و با تصویب هیات دولت، واردات خودرو آزاد شد.

واردات خودرو آزاد شد
کد خبر: 551374
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ۱۸:۵۱:۱۰

بهادری جهرمی تصریح کرد: این اقدام به منظور افزایش رقابت‌پذیری و رفع شائبه انحصار، متناسب‌سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید به میزان مورد نیاز بازار، صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از تصویب کلیات واردات خودرو در جلسه هیات‌ وزیران خبر داد و گفت: روش‌های متعدد واردات خودرو در آیین‌نامه‌ای که هم‌اکنون در مراحل نهایی تصویب قرار دارد، مشخص‌شده است.

سیدرضا فاطمی‌امین افزود: در شرایط کنونی با توجه به این‌که تولید خودرو بسیار کمتر از تقاضای بازار است، واردات برای تنظیم و کنترل بازار آزاد خودرو ضروری است.

وی افزود: در آیین‌نامه پیشنهادی واردات خودرو به انتقال فناوری برای بهبود کیفیت صنعت خودرو توجه ویژه‌ای شده است.

فاطمی امین بیان کرد: یکی از ویژگی‌های آیین‌نامه جدید واردات خودرو توجه به واردات خودروهای اقتصادی بوده و رویکرد ما تأمین خودروی قشر کمتر برخوردار جامعه در سبد محصولات خودرویی است.

وی اضافه کرد: در سال‌هایی که واردات خودرو آزاد بود، بیشتر خودروهای لوکس و تجملاتی وارد می‌شد و از آنجایی‌که خودروهای داخل از کیفیت نامطلوبی برخوردار است در رویکرد جدید واردات خودرو به جبران این نقص توجه ویژه‌ای شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها