کد خبر: 550933
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ۱۶:۰۰:۳۰
| |

سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد

جلوگیری از تضییع ۱۰ هزار میلیارد ریالی حقوق شهرداری

سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که به منظور شفافیت و جلوگیری از سوءجریانات احتمالی با ورود و پیشنهاد این سازمان، سامانه ارجاع کار به کارشناسان رسمی دادگستری در شهرداری تهران راه‌اندازی شده است.

جلوگیری از تضییع ۱۰ هزار میلیارد ریالی حقوق شهرداری
کد خبر: 550933
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ۱۶:۰۰:۳۰

در بازرسی‌های انجام شده از عملکرد شهرداری تهران از سوی سازمان بازرسی، در نحوه تقویم و ارزیابی املاک و پروژه‌های مشارکتی و سرمایه گذاری، آسیب‌ها و سوءجریاناتی در فرآیند کارشناسی از جمله ارجاعات متعدد به کارشناسان خاص مشاهده شد که با ورود سازمان بازرسی از تضییع نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال حقوق شهرداری تهران با ارجاع مجدد به هیأت کارشناسان رسمی دادگستری، جلوگیری شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، در این بازرسی‌ها مسائلی از جمله عدم وجود بانک اطلاعاتی از ارجاعات انجام شده، ابهام در نحوه انتخاب کارشناسان و... احصاء شد که در نهایت سازمان بازرسی پیشنهاد راه اندازی سامانه و بانک اطلاعاتی مناسب برای ارجاع امور به کارشناسان رسمی دادگستری بر اساس توانایی فنی، صحت عمل، تشکیلات، رعایت آیین‌ نامه‌ها و استانداردهای کارشناسی و... ارجاع کار به کارشناسان را با رعایت ارجاع عادلانه کار به شهرداری تهران ارائه داد.

در این راستا با حضور بازرس‌کل امور وزارت کشور و شهرداری‌ها، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران و دبیر شورای عالی استان‌ها، مدیرکل سازمان املاک و مستغلات، رئیس سازمان حراست و سایر مدیران شهرداری تهران در روز هجدهم فروردین ماه، سامانه ارجاع کار به کارشناسان رسمی دادگستری به منظور شفافیت بیشتر و حذف بسترهای فسادزا برای ارزیابی تمامی اموال غیرمنقول شهرداری تهران، مناطق ۲۲گانه و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته اعم از استملاک املاک و اراضی، فروش، ارزیابی قدرالسهم در پروژه‌های مشارکتی، تهاتر، املاک (غرف، واحدهای تجاری، اداری و مسکونی) استیجاری و... راه‌اندازی شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها