خودرو باز هم گران شد/ کاهش عرضه از سوی خودروسازان

توقف فروش خودرو توسط خودروسازان به همراه کاهش عرضه باعث شده تا بازار خودرو بازهم شاهد افزایش قیمت باشد.

خودرو باز هم گران شد/ کاهش عرضه از سوی خودروسازان
کد خبر: 550720
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ۱۴:۳۳:۴۷

 بازار خرید و فروش خودرو امروز نیز همانند روزهای گذشته با نوسانات قیمتی در انواع خودروهای داخلی روبرو بوده است.

به گزارش تسنیم، تغییرات قیمتی در بازار خودرو درحالی امسال نیز به شکل دیگری خود را نشان داده است که قرار بود براساس وعده وزارت صمت و تعهد خودروسازان افزایش عرضه محصولات در بازار ایجاد و شکاف قیمت 50 تا 200 میلیون تومانی کارخانه تا بازار محصولات داخلی از بین برود. اما متاسفانه تصمیم گیری های نامناسب باعث شده تا همچنان بازار خودرو تحت تاثیر نوسانات قیمتها قرار گرفته و خبری از ارامش در آن نباشد.

طرح قرعه کشی خودرو نیز گویا توسط خودروسازان با شکست مواجه شده و این بار وزارت صمت خود را متولی اصلی فروش خودرو معرفی کرده است به نحوی که قرار است از هفته آینده در سامانه فروش یکپارچه عرضه محصولات انجام شود اما سازوکار فروش خودرو در این سامانه مشخص نیست و وزارت صنعت نیز در این رابطه شفاف سازی لازم را انجام نداده است.

بلاتکلیفی در فروش خودرو کمبود عرضه و افزایش قیمت تمام شده عاملی شده تا بازار با کمبود محصول روبرو و شاهد رشد قیمت‌ها باشد. در حال حاضر پراید 111 که در اسفندماه 198 میلیون تومان به فروش می‌رسید امروز به 205 میلیون تومان رسیده است. در کنار این، خانواده سمند و پژو نیز با رشد قیمت روبروست.

 مشاهدات بازار نشان می دهد در بازار امروز سمند ای اف سون با قیمت 340 میلیون تومان، سمند سورن با قیمت 300 میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک 500 میلیون تومان، پژو پارس 310 میلیون تومان، پژو 207 دنده ای 400 میلیون تومان، رانا 249 میلیون تومان، پزو 206 تیپ دو 310 میلیون تومان و پژو 2008 یک میلیارد 250 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد.

همچنین در محصولات سایپا نیز تیبادو با قیمت 207 میلیون تومان، پراید 151 با قیمت 190 میلیون تومان، تیبادو پلاس با قیمت 215 میلیون تومان، ساینا اس 220 میلیون تومان، کوئیک دنده ای 222 میلیون تومان، شاهین 396 میلیون تومان، تیبا 197 میلیون تومان و پراید 131 با قیمت 182 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها