کد خبر: 550497
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۱۲:۴۸:۱۵
| |

در بازار طلا رخ داد؛

افزایش طلای تقلبی و غیراستاندارد/ 120 گرم طلای غیراستاندارد در اهواز توقیف شد

فروش طلای تقلبی و غیراستاندارد در برخی از شهرها زیاد شده است. در همین رابطه سرپرست اداره کل استاندارد خوزستان از توقیف ۱۲۰ گرم طلای غیر استاندارد در اهواز خبرداد.

افزایش طلای تقلبی و غیراستاندارد/ 120 گرم طلای غیراستاندارد در اهواز توقیف شد
کد خبر: 550497
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۱۲:۴۸:۱۵

فروش طلای تقلبی و غیراستاندارد در برخی از شهرهای ایران زیاد شد. علی داودی اظهار کرد: با توجه به اینکه طلا به عنوان یک کالای استراتژیک رابطه مستقیم با اقتصاد جامعه دارد، به دلیل اهمیت این موضوع، نظارت بر عیار و استاندارد آن با حساسیت ویژه در دستور کار کارشناسان این اداره کل قرار دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل استاندارد خوزستان، وی افزود: این اداره کل در راستای صیانت از حقوق شهروندان به بازرسی و نمونه‌برداری جهت تعیین عیار مصنوعات طلا و مطابقت آن با استاندارد ملی مربوطه اقدام و مصنوعات طلای غیر استاندارد را توقیف کرد و پرونده متخلفان در این حوزه را به مراجع قضایی ارجاع داد.

داودی تصریح کرد: در بازرسی کارشناسان این اداره کل، سه شنبه ۶ اردیبهشت، در بازار طلای شهرستان اهواز مقدار ۱۲۰ گرم طلای غیر استاندارد و فاقد کد شناسایی استاندارد شناسایی، توقیف و پلمب شد که پرونده آن به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

 وی با اشاره به رعایت درج اختصاری کد شناسایی استاندارد اظهار کرد: مصنوعات طلا دارای استاندارد ملی ایران به شماره ۲۱۳۲ می‌باشد که این استاندارد اجباری بوده و کلیه تولیدکنندگان موظفند الزامات آن را در تولید مصنوعات طلا از جمله استفاده از عیار رسمی کشور و حک کد شناسایی استاندارد بر مصنوعات طلا رعایت کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد خوزستان در خاتمه از مردم تقاضا کرد هنگام خرید مصنوعات طلا به کد شناسایی حک شده و عیار آن توجه داشته باشند و با ثبت حرف g و کد شناسایی مصنوعات طلا و ارسال آن به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت و استاندارد بودن آن مطلع شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها