کد خبر: 549315
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ ۰۹:۴۴:۲۳
| |

چطور با استفاده از بیگ بلو باتن کلاس آنلاین برگزار کنیم؟

پلتفرم های زیادی وجود دارند که برگزاری کلاس های آنلاین را ممکن می سازند و مزیت های فراوانی را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند.

چطور با استفاده از بیگ بلو باتن کلاس آنلاین برگزار کنیم؟
کد خبر: 549315
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ ۰۹:۴۴:۲۳

 

با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی و دسترسی تمامی جهان به اینترنت، خدمات آنلاین گسترش پیدا کرد و کم کم دوره های آنلاین و برگزاری ورکشاپ های اینترنتی افزایش پیدا کرد. به ویژه با همه گیری ویروس کرونا، این صنعت رشد چشمگیری پیدا کرد و بسیاری از دانشگاه ها و آموزشگاه ها بستر آموزش مجازی را ترتیب دادند. این مزیت فرصت های خوبی را فراهم کرد تا افرادی که وقت شرکت در بسیاری از کلاس ها را نداشتند، حالا بتوانند از این طریق به کلاس ها و دوره های مورد علاقه شان دسترسی پیدا کنند. یعنی بدون نیاز حضوری، مهارت هایی که دوست دارند را می آموزند و با اساتید و شاگرد های دیگر ارتباط دارند. پلتفرم های زیادی برای این کار وجود دارند که برگزاری کلاس های آنلاین را ممکن می سازند و مزیت های فراوانی را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند. در این کلاس ها محدودیت مکانی و زمانی ندارد معنا ندارد و می توانید در بسیاری از موارد به فایل های آفلاین هم دسترسی داشته باشید. همچنین هزینه رفت و آمد کم می شود و از جهات زیادی برای شما به صرفه خواهد بود. شما بعد از کلاس های آنلاین می توانید به مباحث دسترسی داشته باشید و با مرور آن ها، مطالب را یاد بگیرید. یکی از پلتفرم های بسیار محبوب برای برگزاری انواع کلاس ها، بیگ بلو باتن می باشد. بسیاری از آموزشگاه ها و حتی مدارس از این سامانه برای برگزاری جلسات و وبینار ها استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل و بیان این بستر مقتدر بپردازیم. با ما همراه باشید.

بیگ بلو باتن

مزایای بیگ بلو باتن چیست ؟

بیگ بلو باتن که با نام اختصاری BBB شناخته می شود که مخفف BigBlueButtun می باشد، یک پلتفرم جهانی است که در ایران و بسیاری از کشور های دیگر بسیار محبوب است. کار با این پلتفرم بسیار راحت است. در حقیقت برای اولین بار آن را در یکی از دانشگاه های کشور کانادا در سال 2007 ساختند و این برنامه توانست با پشتیبانی بیش از 60 زبان زنده دنیا، کشور های زیادی را پوشش دهد. هم اکنون نیز با پلتفرم های مشهوری مانند ادوبی رقابت می کند. این پلتفرم مزایای زیادی دارد که باعث می شود یکی از بهترین انتخاب ها برای برگزاری دوره ها و کلاس های آنلاین محسوب شود.

یکی از مزایای آن این است که می توانید بدون محدودیت برای آن کلاس های متعددی را تعریف کنید. همچنین می توانید کلاس ها را رمزگزاری کنید تا شخص غریبه نتواند وارد کلاس ها شود. این امر کمک می کند تا کلاس ها در امنیت کامل برگزار شوند. همچنین دانشجویان و اساتید می توانند دسکتاپشان را به اشتراک بگذارند و در محیط کاربری که به زبان فارسی است، به فعالیت بپردازند. این برنامه امکان استفاده از وایت برد با امکانات کامل را در اختیار کاربرانش قرار می دهد و افراد می توانند در بخش مخصوص به چت به تبادل اطلاعات و نظرات خود بپردازند.

شما می توانید در محیط آن کوییز هایی را برگزار کنید. از طرفی امکان اتصال از طریق ورد برای افراد فراهم شده است و آی پی ویژه برای برنامه نویسان نیز در آن پیش بینی شده است. امکان اتصال به LMS های مختلف آنلاین نیز از طریق آن فراهم می شود. شما می توانید عکس و فیلم های مربوطه را نیز با هنرآموزان و یا دانشجویان به اشتراک بگذارید. تمامی اعضا می توانند وویس بفرستند و امکان به کار بردن وب کم نیز وجود دارد. حتی استفاده از طریق مرورگر گوشی های هوشمند و سیستم عامل های دیگر نیز از طریق BBB ممکن است. خرید سرور بیگ بلو باتن می تواند به شما در برگزاری دوره های آنلاین موفقیت آمیز و باکیفیت کمک کند. شما میتوانید انواع کلاس ها را با موضوعات مختلف در آن برگزار کنید و حتی میتینگ های آنلاین کاری را در آن بگزار نمایید. انواع فایل های صوتی، تصویری و عکس را نیز می توانید به اشتراک بگذارید و به محیط های مختلفی دسترسی دارید تا با همکاران و یا دوستان خود در ارتباط باشید. همچنین اساتید نیز می توانند روی روند کلاس نظارت و کنترل کامل داشته باشند.

کلاس آنلاین در بیگ بلو باتن

خرید سرور بیگ بلو باتن

اگر می خواهید خرید بیگ بلو باتن را انجام دهید، می توانید این کار را از طریق شرکت های میزبانی وب انحام دهید. شما باید معیار های مشخصی داشته باشید تا بتوانید یک شرکت قابل اعتماد برای دریافت خدمات سرور های مجازی پیدا کنید. یکی از این معیار ها اشتراکی نبودن سرور ارائه شده است. همچنین شرکت مورد نظر باید معتبر باشد تا اطمینان حاصل کنید که سرور درست و استانداردی به شما ارائه می کند. از طرفی منابع سخت افزاری که برای خدمات رسانی ارائه می شوند، باید اختصاصی باشند. باید با شرکتی همکاری کنید که خدمات آموزشی مناسبی نیز در رابطه با استفاده از سرویس های بیگ بلو باتن می دهد. شرکت هاستیدا به روز ترین سخت افزار ها و نرم افزار ها را استفاده می کند و ارائه خدمات پشتیبانی 24 ساعته دارد. همچنین گارانتی اصل بودن سرور به شما داده می شود و اگر سوالی داشته باشید، می توانید آن را با مشاورین آن ها در میان بگذارید. همچنین سرویس های این شرکت دارای گارانتی بازگشت وجه نیز هستند.

جمع بندی

برگزاری کلاس های مجازی و دوره های آنلاین توسط مدارس، دانشگاه ها و آموزشگاه ها، روز به روز در حال افزایش است. یکی از نکات مهم در این باره، وجود یک بستر مناسب و امن برای اشتراک گذاری اطلاعات و برگزاری کلاس ها در سطح اینترنت است. پلتفرم بیگ بلو باتن یکی از بهترین نمونه ها در این مورد است که توسط افراد زیادی استفاده می شود. این پلتفرم در یکی از دانشگاه های کانادا پیاده سازی و معرفی شد. مزایای بسیار زیاد این بستر قدرتمند باعث شده است کشور ها و مجموعه های زیادی ترغیب شوند تا از آن استفاده کنند. برای برگزاری کلاس ها باید یک سرور اختصاصی بیگ بلو باتن تهیه کنید. برای این کار باید از شرکت های فروش خدمات سرور در داخل ایران کمک بگیرید. شرکت هاستیدا یکی از بهترین گزینه ها برای این کار می باشد. شما می توانید اشتراک بیگ بلو باتن را از این شرکت تهیه کنید و با اطمینان از آن استفاده نمایید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها