کد خبر: 549257
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۷ ۱۳:۲۷:۱۷
| |

سئو را از کجا شروع کنیم؟ مسیر رسیدن به صفحه اول گوگل چیست؟

آیا علاقه مند به راه اندازی کمپین سئو هستید؟ برای موفقیت، باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید، اما ابتدا باید بدانید که نحوه بهینه سازی موتورهای جستجو امروزه بسیار متفاوت از سال 2012 است.

سئو را از کجا شروع کنیم؟ مسیر رسیدن به صفحه اول گوگل چیست؟
کد خبر: 549257
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۷ ۱۳:۲۷:۱۷

آیا علاقه مند به راه اندازی کمپین سئو هستید؟ برای موفقیت، باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید، اما ابتدا باید بدانید که نحوه بهینه سازی موتورهای جستجو امروزه بسیار متفاوت از سال 2012 است.

سئو چیست؟ سئو (SEO) روشی است برای افزایش ترافیک وب سایت از طریق کسب جایگاه در نتایج موتورهای جست و جو. سئو یک راه عالی برای دستیابی به تعدادی از اهداف تجاری از جمله آگاهی از برند، تبدیل، افزایش ترافیک و فروش است. سئو به طور فزاینده ای اهمیت پیدا کرده است و ما بیشتر و بیشتر شاهد نیاز به آن هستیم.

در ادامه قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که سئو را از کجا شروع کنیم؟

مرحله 1: KPI و اهداف را مشخص کنید

قبل از شروع اجرای هر استراتژی سئو، مهم است که اهداف خود و نحوه ارزیابی آنها را مشخص کنید. اگر ندانید که قرار است به چه سمتی بروید، هیچ راهی برای تشخیص اینکه آیا فعالیت های شما اثر بخش بوده یا نه، ندارید.

احتمالا اولین هدفی که برای فعالیت های سئو خود در نظر میگیرید، کسب رتبه در نتایج است. اگرچه این کار می کند، اما ناقص است و نباید معیار اصلی شما برای موفقیت باشد. هر نتیجه جستجو در مرورگر هر کاربر متفاوت است. این به این دلیل است که هر فرد به طور روزانه متفاوت جستجو می کند. گوگل سابقه جستجوی افراد را ردیابی می کند و سپس بهترین نتایج را بر اساس عبارت سرچ شده به آن ها نمایش می دهد.

بهترین نوع KPI برای اندازه گیری، کاری است که افراد پس از رسیدن به وب سایت شما انجام می دهند. ردیابی رفتار کاربر به شما می گوید که آیا افراد از وب سایت شما بازدید می کنند یا خیر و آیا از محتوای شما لذت می برند؟ ابزار ردیابی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول به شما کمک می کند رفتار کاربران را بررسی کنید. اگر می‌خواهید اهداف پیچیده‌تری و جزئیات بیشتری را اندازه گیری کنید، می‌توانید از Google Tag Manager نیز استفاده کنید. شما همچنین می توانید از Google Data Studio به جهت ایجاد داشبورد برای نمایش اطلاعات خود استفاده کنید.

مرحله 2: تنظیمات فعلی وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید

اکنون که KPI ها و اهداف ایجاد شده را داریم، باید اطلاعات اساسی در مورد وب سایت خود را بدانید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام تجزیه و تحلیل تنظیمات خود به دنبال آنها باشید:

پلت فرم یا cms وب سایت شما چیست؟

شما باید بدانید که آیا سایت شما بر اساس یک پلتفرم مدرن است یا قدیمی. یک پلتفرم مدرن، مانند HubSpot، سریع، امن است و بهینه سازی آن بسیار ساده تر است. همچنین هنگام طراحی و ایجاد تغییرات کوچک در وب سایت شما انعطاف پذیری بالایی دارد. اگر پلتفرم شما قدیمی است، اکیداً پیشنهاد می کنیم به پلتفرم مدرن‌تر دیگری مانند وردپرس یا Marketo بروید. گاهی اوقات انتقال پلتفرم‌ها ارزان‌تر از پرداخت هزینه به شخصی برای بهینه‌سازی یک پلتفرم قدیمی و گیج‌کننده است. در نهایت، تصمیم با شماست؛ اما اغلب اوقات در درازمدت مهاجرت ارزشش را دارد.

آیا نیاز به تغییر طراحی فعلی خود دارید؟

تصمیم گیری در مورد اینکه آیا نیاز به تغییر طراحی وب سایت خود دارید یا خیر، می تواند یک تصمیم سخت باشد. ممکن است کاملاً به طراحی فعلی خود دلبسته باشید، اما ممکن است کاربرپسندترین وب سایت با طراحی خوب برای اهداف سئو مناسب نباشد. دلایل زیادی وجود دارد که یک وب سایت ممکن است به طراحی جدید نیاز داشته باشد و مهم است که خیلی به طراحی فعلی خود وابسته نشوید

چه باید کرد؟

اگر وب سایت شما ضعیف، قدیمی، یا کاربر پسند نیست، ضروری است که قبل از سفارش خدمات سئو سایت، وب سایت خود را باز طراحی کنید. کمپین سئو با وجود این مشکلات تاثیر کمی خواهد داشت. برای موفقیت در سئو به چیزی بیش از یک محتوای خوب و استراتژی بهینه سازی نیاز دارید.

مرحله 3: تحقیق کلمات کلیدی

وقت آن است که در مورد آنچه می خواهید وب سایت خود را بهینه کنید، تحقیق کنید. پیشنهاد ما استفده از ابزار SEMRush است؛ اما ابزارهای زیادی مانند Moz یا Rank Tracker وجود دارد که می تواند نتایج مشابهی را به شما بدهد.

ابتدا کلمات کلیدی که در آن ها رتبه دارید را بررسی کنید. سپس بررسی کنید که رقبای شما در چه کلماتی رتبه دارند. با بررسی این اطلاعات وضعیت شم نسبت به رقبا مشخص می شود و می توانید روی کلماتی که رقبای شما روی آن رتبه دارند اما شما ندارید سرمایه گذاری کنید.

پس از انجام تحقیقات، بهتر است لیست را کمی محدود کنید تا هر موضوع با تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی هدف مرتبط باشد. یک رویکرد خوب این است که کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا را انتخاب کنید که در حال حاضر شانس خوبی برای رسیدن به صفحه اول (موقعیت های 11-20) دارید. طول کلمه کلیدی لزوما مهم نیست، اما قاعده کلی که این است که کلمات کلیدی طولانی  حجم جستجوی کمتری دارند و رقابت در آن ها آسان تر است. برخلاف کلمات کلیدی کوتاه با حجم جستجوی بالا که کسب رتبه در آن ها سخت تر است.

مرحله 4: اجرای استراتژی پیلار کلاستر

محتوا هسته یک وب سایت است و اگر استراتژی محتوا را به درستی اجرا نکنید، ممکن است رتبه های برتر گوگل را از دست بدهید یا حداقل پایداری زیادی در رتبه ها نداشته باشید.

برای پیاده سازی استراتزی پیلار کلاستر ابتدا برای موضوعات کلی (به عنوان مثال سئو) یک محتوای جامع می نویسیم (پیلار) و سپس طبق کلمات کلیدی که قبلا لیست کردیم، موضوع کلی را به چند بخش کوچکتر تقسیم می کنیم و در در محتوای پیلار به آن اشاره میکنیم و سپس در یک محتوای مجزا (کلاستر) به صورت جامع در مورد بخش کوچکتر صحبت می کنیم. نکته مهم این است که بین صفحات پیلار و کلاستر یک رابطه رفت و برگشتی از طریق لینک سازی داخلی وجود دارد.

این مدل که اولین بار توسط HubSpot مطرح شد، به محتوای سایت شما یک ساختار منظم و یکپارچه می دهد که درک محتوا را هم برای کاربر و هم موتورهای جست و جو آسان می کند و در نهایت ترافیک ارگانیک سایت شما را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

مرحله 5: بهینه سازی را شروع کنید

زمانی که یک استراتژی ایجاد شد و اهداف شما تعیین شد، زمان شروع فرآیند پیاده سازی است.

با نگاهی به ممیزی اولیه که در وب سایت انجام شد، شروع کنید. مشخص کنید که چه مواردی دارای تاثیر بالا و اولویت اصلی هستند. این می تواند متفاوت باشد و هیچ پاسخ اشتباهی وجود ندارد، اما یک گام مهم برای ایجاد یک برنامه و یک کمپین موفق است.مرحله بعدی شما باید شامل بررسی هرگونه مشکل دسترسی باشد. این موارد باید شامل اصلاح فایل‌های Robots.txt و Sitemap باشد و همچنین ریدایرکت هر گونه خطای 404 که گوگل سرچ کسنول پیدا می کند. سپس یک جدول زمانی و یک برنامه برای اجرا ایجاد کنید. هدف پاکسازی و بهینه سازی وب سایت شماست.

اکنون که سایت شما بدون خطا و بهینه شده است، تمرکز بر بهینه سازی محتوای سایت شما برای موضوعات و کلمات کلیدی است. هنگامی که صفحات پیلار خود را انتخاب و ایجاد کردید، به مقالات قدیمی بازگردید و آنها را برای استراتژی پیلار کلاستر خود بهینه کنید.تنها کاری که باید انجام دهید این است که این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

  • به صفحات ستونی که بیشترین ارتباط را با مقاله دارند پیوند دهید
  • مقاله را برای کلمه کلیدی هدف در موضوع مربوطه بهینه کنید

مرحله 6: بک لینک بسازید

لینکی که از سایت های دیگر به سایت شما داده می شود، بک لینک نام دارد. هرچه بک لینک های معتبرتر و مرتبط تر داشته باشید، قدرت دامنه شما بیشتر است. بسیار مهم است که به جای کمیت، روی کیفیت این پیوندها تمرکز کنید. اگر تعداد زیادی بک لینک بی کیفیت در پروفایل بک لینک خود دارید، ممکن است جریمه شوید، اگر این اتفاق بیفتد احتمالاً رتبه شما سقوط می کند. بسیار مهم است که ردیابی کنید چه کسی به شما لینک می دهد و از مرتبط و معتبر بودن آن مطمئن شوید.

قبل از شروع لینک سازی، به سایت هایی که در حال حاضر به شما لینک داده اند، نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که اسپم نیستند و در دراز مدت به رتبه شما آسیب نمی رسانند. شما می توانید این کار را توسط ابزاری مانند ahrefs یا semrush انجام دهید.

نتیجه گیری

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که یک کمپین مؤثر سئو باید به دقت مدیریت شود و به طور مداوم برای بهترین نتایج ممکن بهینه شود. سئو فقط یک فرایند یکباره نیست. سئو یک نبرد طولانی و همیشگی است و اگر زمان لازم برای انجام هر کاری که می خواهید را نداشته باشید، می تواند بسیار طاقت فرسا باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها