مدیرعامل رجا:

شبکه ریلی کمبود لکوموتیو دارد/ سهم ۹.۸ درصدی قطار از جابجایی مسافر

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء از کمبود لکوموتیو در شبکه ریلی خبر داد و گفت: حمل‌ونقل ریلی سهم ۹.۸ درصدی از جابجایی مسافر دارد.

شبکه ریلی کمبود لکوموتیو دارد/ سهم ۹.۸ درصدی قطار از جابجایی مسافر
کد خبر: 548404
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۲ ۱۳:۴۷:۴۹

ناصر بختیاری در بازدید وزیر کار از مجموعه رجا با اشاره به چالش‌ها و مشکلات این شرکت، اظهار کرد: حمل‌ونقل ریلی سهم  9.8 درصدی از جابه‌جایی مسافر را دارد که 4.4 درصد از این میزان توسط رجا انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، وی با بیان این‌که قطارهای رجا به 21 استان کشور تردد دارد به کمبود لکوموتیو در شبکه ریلی به عنوان نیروی کشش اشاره کرد و افزود: تعداد کل ناوگان رجا نزدیک به 1077 واگن اعم از مسافری، خدماتی و خودکشش است.

وی تعیین تکلیف و مشخص شدن وظایف حاکمیتی و تصدی‌گری در راه‌آهن به عنوان یک نهاد دولتی در صنعت ریلی را از مهمترین نیازمندی‌ها و ضرورت‌های این حوزه اعلام کرد و ادامه داد:‌ با توجه به تغییر اساسنامه شرکت و امکان ورود به حوزه باری باید موافقت راه‌آهن را نیز در این خصوص اخذ کنیم یا اینکه شرکت ریلی باری را در زیرمجموعه رجا تشکیل دهیم.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا یادآور شد: اصلاح برنامه‌ریزی مسیر واگن‌ها و متعاقب آن استفاده از واگن‌های نوسازی شده و نو برای برخی مسیرها، نهایتاً منجر به ثبت رکورد درآمدی روزانه شرکت ‌رجا از ابتدای تأسیس در نوروز سال 1401 شد؛ این مهم با دستیابی به درآمدی بیش از 4 میلیارد و 100 میلیون تومان در تاریخ‌های 5 و 6 فروردین‌ماه تحقق یافت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها