کد خبر: 547821
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ۱۳:۲۱:۵۱
| |

هزینه خدمات پیک موتوری آنلاین چگونه محاسبه می‌شود؟

در گذشته هر شرکت پیک موتوری با توجه به بسیاری از موارد قیمت خود را اعلام می‌کرد که برخی مواقع این قیمت از قیمت های مصوب و مناسب خارج بود. از زمانی که استفاده از خدمات آنلاین مانند پیک موتوری مرسوم شد، نحوه محاسبه هزینه خدمات پیک موتوری آنلاین نیز منظم‌تر و قانون‌مندتر شد.

هزینه خدمات پیک موتوری آنلاین چگونه محاسبه می‌شود؟
کد خبر: 547821
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ۱۳:۲۱:۵۱

برای بسیاری از ما پیش آمده که بخواهیم بسته‌ای را با استفاده از پیک موتوری به جایی دیگر بفرستیم. سؤالی که در این حین برای ما ممکن است پیش بیاید هزینه پیک موتوری و نحوه محاسبه آن است. در گذشته هر شرکت پیک موتوری با توجه به بسیاری از موارد قیمت خود را اعلام می‌کرد که برخی مواقع این قیمت از قیمت های مصوب و مناسب خارج بود. از زمانی که استفاده از خدمات آنلاین مانند پیک موتوری مرسوم شد، نحوه محاسبه هزینه خدمات پیک موتوری آنلاین نیز منظم‌تر و قانون‌مندتر شد. در این مطلب قصد داریم نحوه محاسبه هزینه خدمات آنلاین پیک موتوری را با هم مرور کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مبنای محاسبه هزینه خدمات پیک موتوری آنلاین

برخی از موتورسواران و شرکت‌های خدماتی با اعلام قیمت‌هایی عجیب و غریب باعث می‌شوند تا تعجب کنیم. زیرا این قیمت‌ها اساس خاصی ندارد و فقط بر اساس حال و هوای راننده اعلام می‌شود. درست است که مواردی مانند وضعیت جوی، میزان ترافیک و چند فاکتور دیگر در تعیین قیمت خدمات پیک موتوری نقش دارند اما این فاکتورها به گونه‌ای نیستند که قیمت در برخی مواقع چندین برابر شود. با روی کار آمدن شرکت‌ها و استارت اپ‌هایی که خدمات حمل و نقل آنلاین را ارائه می‌کردند، قیمت‌ها کمی معقول و مناسب‌تر شد. اکنون دیگر می‌شود هزینه خدمات پیک موتوری آنلاین را قبل از درخواست مشاهده کرد. این قیمت‌ها در ساعت و شرایط مختلف ممکن است متفاوت باشد اما دیگر تفاوت های چند برابری نخواهد داشت. از مهم‌ترین مواردی که در تعیین قیمت خدمات آنلاین پیک موتوری نقش دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- فاصله تا مقصد

مهم‌ترین عامل تعیین کننده در میزان هزینه خدمات آنلاین پیک موتوری، فاصله مبدأ تا مقصد است. هر چه این مسافت بیشتر باشد، قیمت و هزینه ارائه خدمات نیز بیشتر می‌شود. موتورسواران باید برای رسیدن به مقصد زمان بیشتری صرف کنند، سوخت بیشتری مصرف کنند و هزینه استهلاک بیشتری بپردازند. پس منطقی است که هزینه بیشتری نیز دریافت کنند.

2- ترافیک

زمانی که ترافیک بسیار زیاد باشد، پیک موتوری زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد باید صرف کند. درست است که موتورها در ترافیک کمتر گیر می‌کنند و زمان کمتری نسبت به خودروها را در ترافیک سپری می‌کنند اما باز هم ترافیک بر روی کار آن‌ها تأثیرگذار است و می‌تواند زمان رساندن بسته را افزایش دهد. این افزایش زمان رساندن بسته با افزایش هزینه پیک همراه خواهد بود.

3-وضعیت جوی

شاید برخی بگویند وضعیت جوی و هزینه خدمات آنلاین پیک موتوری چه ارتباطی به هم دارند. ارتباط آن‌ها ساده است. اولین نکته این است که در زمان بارش برف یا باران و زمانی که مسیرها لغزنده هستند، موتورسواران مجبورند با سرعت کمتری حرکت کنند و حتی در برخی مواقع که بارش باران و برف بسیار شدید می‌شود، مدتی را در سرپناهی بگذرانند. همچنین در این زمان‌ها تعداد کمتری از موتورسواران تمایل به کار کردن دارند و به همین دلیل هزینه ارسال محصولات بالاتر می‌رود تا کسانی که با توجه به این شرایط کار می‌کنند، متضرر نشوند.

4- تعداد درخواست‌ها در یک منطقه

زمانی که تعداد درخواست‌ها در یک منطقه خاص به شدت افزایش پیدا کند، موتورسواران حاضر در آن منطقه به دنبال بهترین گزینه‌ها می‌گردند. به همین دلیل معمولاً در این مواقع افزایش قیمت اندکی بر روی قیمت‌های پیک موتوری اعمال می‌شود تا موتورسواران راحت‌تر درخواست‌ها را قبول کنند و موتورسواران اطراف هم برای دریافت این درخواست‌ها به سمت آن منطقه بیایند تا خدمات شرکت‌های پیک موتوری آنلاین به بهترین نحو در دسترس درخواست کننده‌ها قرار گیرد.

امنیت بیشتر با استفاده از خدمات پیک موتوری آنلاین

البته به خاطر داشته باشید که علاوه بر منطقی‌تر و مشخص‌تر بودن هزینه خدمات پیک موتوری آنلاین، استفاده از این روش امنیت بیشتری نیز برای شما به همراه دارد. موتورسواران شرکت‌های معتبر ارائه کننده خدمات باید سفته‌ای را به عنوان ضمانت حسن انجام کار به شرکت ارائه کنند. همچنین می‌توان آن‌ها را بر روی نقشه مشاهده کرد تا مطمئن بود که بسته به درستی و در زمان مناسب به مقصد می‌رسد. این کار برای فرستنده و گیرنده بسته امنیت خاطر بیشتری را به همراه دارد.

نتیجه گیری

روزهایی بود که موتورسواران و شرکت‌های پیک موتوری با توجه به برخی نکات قیمت‌های غیرمنطقی و حتی در مواردی غیرقابل قبول برای جا به جایی بسته‌ها درخواست می‌کردند. اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش دسترسی مردم به اینترنت و گوشی‌های هوشمند، شرکت‌های پیک موتوری آنلاین محبوب‌تر شدند. این شرکت‌ها با توجه به مواردی مانند مسافت، ترافیک، وضعیت جوی و تقاضا، قیمت‌های خود را مشخص می‌کنند. البته این قیمت‌ها معمولاً در رنج قیمتی مشخصی هستند و کمتر پیش می‌آید که افزایش‌ قیمت بسیار زیاد را مشاهده کنید.

https://snapp.ir/bike-delivery/

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها