ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تشریح کرد:

شرایط بیمه رایگان برای سه دهک پایین درآمدی/ لزوم محاسبه قیمت دارو مطابق شهریور ۱۴۰۰

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر این مطلب که در حال حاضر با توجه به برآوردهای انجام شده ۶ میلیون نفر تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند؛ گفت: با توجه به تصریح قانون و دستور دولت در پوشش هزینه‌های سنگین درمانی توسط سازمان‌های بیمه‌گر، امیدواریم بتوانیم هزینه‌های سنگین و کمر شکن سلامت را به نحوی پوشش دهیم تا از رسیدن افراد به فقر سلامت جلوگیری کنیم.

شرایط بیمه رایگان برای سه دهک پایین درآمدی/ لزوم محاسبه قیمت دارو مطابق شهریور ۱۴۰۰
کد خبر: 547475
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۰۹:۴۶:۵۲

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر این مطلب که در حال حاضر با توجه به برآوردهای انجام شده ۶ میلیون نفر تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند؛ گفت: با توجه به تصریح قانون و دستور دولت در پوشش هزینه‌های سنگین درمانی توسط سازمان‌های بیمه‌گر، امیدواریم بتوانیم هزینه‌های سنگین و کمر شکن سلامت را به نحوی پوشش دهیم تا از رسیدن افراد به فقر سلامت جلوگیری کنیم.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی ناصحی، گفت: در کنار پوشش بیمه همگانی سلامت برای آحاد جامعه، مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار این سازمان برای پوشش هزینه‌های درمانی بیماران صعب العلاج و سرطانی قرار گرفته است تا بتواند هزینه‌های درمان این بیماران را تا حد زیادی پرداخت نماید؛ امیدواریم بتوانیم پرداخت از جیب بیمه شدگان را به شدت کاهش دهیم.

وی همچنین تشریح کرد: سازمان بیمه سلامت ایران در حال حاضر حدود ۴۲ میلیون نفر بیمه شده دارد که در این آمار ممکن است خیلی‌ها به صورت بالقوه بیمه شده ما باشند ولی برای تمدید دفاتر درمانی خود اقدام نکرده باشند. کامل شدن این آمار به ما کمک می‌کند تا با کمک به مردم در ارائه خدمات بتوانیم از سردرگمی بیمه شدگان در مراجعات جلوگیری کنیم.

بیمه رایگان برای سه دهک پایین درآمدی

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر توقف ارزیابی وسع در حال حاضر، گفت: با توجه به این مصوبه و بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ فقط سه دهک پایین درآمدی می‌توانند به صورت رایگان بیمه شوند مابقی افراد نیز بر اساس ارزیابی وسع باید حق بیمه خود را که مبلغ اندکی هم است، پرداخت نمایند تا بتوانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

افراد فاقد بیمه درمانی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند

او اظهار کرد: بر اساس فراخوان سازمان بیمه سلامت ایران مبنی بر پوشش همگانی سلامت، افراد فاقد پوشش بیمه درمان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا مراجعه به سامانه خدمات غیر حضوری شهروندی به نشانی bimehsalamatiranian.ir نسبت به بیمه نمودن خود و اعضای خانواده خود اقدام کنند.

انتقال منابع ارزی دارو به بیمه‌ها نیازمند ساختار لازم

این مقام مسئول همچنین در خصوص انتقال منابع ارزی دارو به سازمان‌های بیمه‌گر گفت: محقق شدن این امر نیازمند ساختارها و زیر ساخت های لازم است ولیکن سازمان بیمه سلامت به عنوان کارگزار نهایی می‌تواند با تامین اعتبار به موقع و لازم و همچنین همکاری و هماهنگی با سایر سازمان‌های بیمه‌گر همچون تامین اجتماعی و نیروهای مسلح این کار را اجرایی کند.

وی در این راستا یادآوری کرد: امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و همچنین همکاری و هماهنگی بیشتر با سایر سازمان‌های بیمه‌گر بتوانیم با فراهم کردن زیر ساخت‌های فنی، اداری و مالی به زودی ساماندهی و تخصیص ارز دارو را در کشور اجرایی نماییم.

تاکید بر عدم افزایش قیمت دارو

لزوم محاسبه قیمت دارو مطابق با شهریور ۱۴۰۰

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران برای کاهش دغدغه‌های افراد جامعه مبنی بر افزایش قیمت دارو در سال جاری متذکر شد: پیش بینی می‌کنیم اگر منابع به موقع و کامل در اختیار سازمان‌های بیمه گر قرار گرفته و اختصاص پیدا کند در چرخه‌ای که ترسیم کرده‌ایم نه تنها قیمت دارو افزایش پیدا نمی‌کند بلکه متعادل‌تر هم شده و به قیمت اصلی خود برمی‌گردد. تاکید داریم تا با توجه به رشد تعرفه‌های پزشکی در سال جدید، قیمت دارو افزایش پیدا نکرده و با قیمت شهریور ۱۴۰۰ محاسبه گردد؛ دنبال این هستیم تا با مصوبه قانونی آن را  نیز اجرایی کنیم.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر ناصحی در پایان، خاطر نشان کرد: بر اساس فراخوان سازمان بیمه سلامت ایران مبنی بر پوشش بیمه همگانی سلامت و همچنین ساماندهی ارز دارو در کشور، بیمه شدگان دارای دفترچه بیمه در مراجعه به داروخانه‌ها، مابه التفاوت کمتری را پرداخت خواهند کرد؛ این در صورتی است که افراد فاقد بیمه، پرداخت بیشتری از جیب در مراجعات خود به مراکز درمانی خواهند داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها