کد خبر: 547354
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۱۰:۲۰:۰۷
| |

سید محمدجواد ابطحی، نماینده ادوار مجلس:

نظارت کافی بر بازار خودرو وجود ندارد/ اگر بخواهند با شرکت‌های متخلف برخورد کنند صد هزار نفر بیکار می‌شوند

نماینده ادوار مجلس گفت: نبود نظارت کافی بر بازار خودرو، انحصار خودروسازان و همچنین نگاه سرمایه‌ای مردم به خودرو باعث شده در حالی که کیفیت خودروها ثابت مانده است قیمت‌ها اضافه شود.

نظارت کافی بر بازار خودرو وجود ندارد/ اگر بخواهند با شرکت‌های متخلف برخورد کنند صد هزار نفر بیکار می‌شوند
کد خبر: 547354
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۱۰:۲۰:۰۷

سید محمد جواد ابطحی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در مورد علل افزایش قیمت خودرو گفت: نبود نظارت کافی بر بازار خودرو، انحصار خودروسازان و همچنین نگاه سرمایه ای مردم به خودرو باعث شده در حالی که کیفیت خودروها ثابت مانده است قیمت ها اضافه شود.

به گزارش فارس، وی افزود: خودروسازان گاهی ادعا می کنند که ارز گران شده و به همین جهت ما هم مجبور به افزایش قیمت خودرو هستیم، در حالی که تجربه به ما نشان داده با کاهش قیمت ارز، قیمت خودرو کاهش نمی یابد. این مساله نشان‌دهنده عطش سیری ناپذیر خودروسازان و دلالانی است که در این عرصه مافیایی به ایفای نقش می پردازند.

ابطحی ادامه داد: خودروسازان بی رقیب هستند به همین جهت هر قیمتی که برای خودرو ها اعلام شود مردم مشتاق خرید خودروهستند که نمونه آن در پیش فروش ها قابل مشاهده است. به عنوان مثال شاهد هستیم برای تعداد محدودی خودرو ۵ میلیون نفر ثبت نام کرده بودند.

وی افزود: تا وقتی نگاه سرمایه ای به بازار خودرو حاکم باشد، از طرفی تولیدات خودرو هم متناسب با نیاز بازار تنظیم نشود، شاهد افزایش روزانه قیمت ها هستیم. این امر باعث می‌شود کسانی که مستحق داشتن خودرو ارزان قیمت هستند توانایی خرید خودرو را نداشته باشند.

نماینده ادوار مجلس گفت: مجلس در دوره های مختلف تحقیق و تفحص های زیادی از شرکت‌های خودروساز داشته است  ولی به نتیجه مطلوب نرسیده، چرا که خودروسازی در ایران بازار بی‌رقیب است و اگر بخواهند با شرکت های متخلف برخورد کنند صد هزار نفر بیکار می‌شوند که باعث به راه افتادن سونامی بیکاری در کشور می گردد. بنابراین چاره‌ای جز چشم پوشی از این گونه اقدامات خودروسازان وجود ندارد. واردات خودرو هم ظاهراً به نتیجه مشخصی نرسیده. این امر هم یکی دیگر از عوامل گرانی در بازار خودروهای داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها