سانوسی بارکیندو، دبیر کل اوپک:

جایگزین کردن کاهش عرضه بالقوه نفت روسیه امکان‌پذیر نیست

اوپک به اتحادیه اروپا اعلام کرد که جایگزین کردن کاهش عرضه بالقوه نفت روسیه امکان‌پذیر نیست.

جایگزین کردن کاهش عرضه بالقوه نفت روسیه امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 546974
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ۱۲:۱۱:۳۳

محمد سانوسی بارکیندو، دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز دوشنبه (۲۲ بهمن‌ماه) در دیدار با مقام‌های اتحادیه اروپا اظهار کرد که تحریم‌های کنونی و آینده علیه روسیه می‌تواند یکی از بدترین شوک‌های عرضه نفت را ایجاد کند و جایگزین کردن عرضه نفت مسکو غیرممکن است.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، مقام‌های اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشست با نمایندگان اوپک درخواست خود از کشورهای تولیدکننده نفت مبنی بر بررسی امکان افزایش عرضه نفت و کمک به کاهش قیمت‌های فزاینده این کالای راهبردی را دوباره مطرح کردند.

یک مقام این اتحادیه در این باره گفت: نمایندگان اتحادیه اروپا در نشست با اوپک همچنین اظهار کردند که اوپک مسئولیت تضمین توازن بازارهای نفت را به‌عهده دارد.

اوپک تاکنون در برابر درخواست‌های ایالات متحده و آژانس بین‌المللی انرژی برای افزایش بیشتر عرضه نفت خام برای کاهش قیمت‌ها که ماه گذشته پس از اعمال تحریم‌های واشینگتن و بروکسل علیه مسکو در پی حمله این کشور به اوکراین به اوج خود در ۱۴ سال گذشته رسید، مقاومت کرده است.

ائتلاف اوپک‌پلاس که متشکل از اوپک و دیگر تولیدکنندگان از جمله روسیه است، تولید خود را در ماه مه ۴۳۲ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها