کد خبر: 546784
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۲:۰۴:۵۳
| |

افزایش 5 هزار و 477 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 5 هزار و 477 واحد همراه شد.

افزایش 5 هزار و 477 واحدی شاخص بورس تهران
کد خبر: 546784
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۲:۰۴:۵۳

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 5 هزار و 477 واحد به رقم یک میلیون و 479 هزار و 590 واحد رسید.

به گزارش فارس، همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 3 هزار و 548 واحد به رقم 387 هزار و 44 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 893 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 11 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 563 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 241 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 37 صدم درصد نسبت به روز قبل رشد کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 93صدم درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 24صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 41صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 32صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی پردیس، مخابرات ایران، سرمایه‌گذاری غدیر، همراه اول، پتروشیمی نوری و بانک پارسیان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد شستا با بازگشایی بعد از مجمع بیشترین اثر کاهشی را در شاخص بورس داشته است.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با رشد 129 واحد به رقم 10 هزار و 191 واحد رسید. ارزش بازار اول ودوم فرابورس ایرن به بیش از یک میلیون و 125 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس به 342 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 6.2 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 286 هزار فقره معامله و به ارزش 184 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.البته لازم به یادآوری است امروز چون دوشنبه است در قالب عملیات بازار باز، خرید و فروش اوراق بانک مرکزی بین شبکه بانکی به ارزش 182 هزار میلیارد تومان انجام شد که معاملات آن در فرابورس نمایش داده می‌شود، وگرنه ارزش معاملات سهام در فرابورس امروز 4 میلیارد سهام به ارزش 1541 میلیارد تومان داد و ستد شده است. 

امروز نمادهای آریاساسول، پتروشیمی مارون، بیمه پاسارگاد، فولاد ارفع، سرمایه‌گذاری مالی سپهر، صادرات، نفت ایرانول و صباتأمین به ترتیب بیشترین اثر افزایش در شاخص فرابورس ایران را داشته‌اند.

به گزارش فارس، با الزامی شدن واریز سود سهامداران از طریق سامانه سجام، امروز برخی از شرکت‌های بورسی سود خود را از طریق سجام برای سهامداران حقیقی واریز کرده‌اند.

همچنین سود 13 شرکت غیربورسی پرتفوی سهام عدالت قرار است بعد از تصمیم‌گیری شورای عالی بورس، تجمیع شده و از طریق سجام به حساب سهامداران واریز شود که هنوز جلسه شورای عالی بورس در این زمینه تصمیم نگرفته است. به هر حال برای تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بازار شفاف باید حقوق سهامداران خرد رعایت شود و سودهای آنها از طریق شرکت‌های سرمایه‌پذیر و به صورت سجامی واریز شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها