کد خبر: 546682
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۸:۵۶:۴۷
| |

صادرات 2.8 میلیون تن کالا از آذربایجان‌شرقی

مدیرکل گمرکات استان آذربایجان شرقی از صادرات 2.8 میلیون تن کالا از استان در سال گذشته خبر داد.

صادرات 2.8 میلیون تن کالا از آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 546682
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۸:۵۶:۴۷

لیلی اورنگی امروز در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و ستاد تجارت فرامرزی استان، میزان صادرات از گمرکات استان در سال ۱۴۰۰ را ۱.۴ میلیارد دلار در قالب ۲.۸ میلیون تن کالا اعلام کرد و  اظهار کرد: صادرات استان از نظر ارزش، ۱۶ درصد افزایش و از نظر وزن، ۹ درصد کاهش داشته است.

​به گزارش فارس، وی همچنین میزان واردات استان در سال گذشته را ۱.۱۹ میلیارد دلار اعلام کرد که نسبت به سال قبل از آن، ۱۹ درصد رشد داشته است.

اورنگی در تشریح اقدامات شاخص گمرکات استان در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: راه‌اندازی دو دستگاه ایکس‌ری خودرویی در مرزهای جلفا و نوردوز و تحقق ۹۲۶ میلیارد تومان درآمد وصولی از مهم‌ترین اقدامات گمرکات استان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در این جلسه از افزایش ۱۶ درصدی صادرات استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت: از نظر صادرات استان ششم کشور هستیم و ۶ صادرکننده نمونه ملی مربوط به استان ماست.

صابر پرنیان با بیان اینکه میزان تحقق بازگشت ارز حاصل از صادرات در سال گذشته، ۸۰ درصد بود، گفت: هدف‌گذاری صادرات استان در سال ۱۴۰۱، دو میلیارد دلار است که همه دستگاه‌ها باید با برنامه صادراتی استان در سال جاری همراهی کنند

تعدادی مدیران دستگاه‌های اجرایی و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هم در این جلسه دیدگاه‌های خود را درخصوص مسائل و مشکلات حوزه صادرات و راهکارهای تحقق برنامه صادراتی استان در سال ۱۴۰۱ بیان کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها