محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی:

حدود نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن تایید شدند

آنطور که معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است پس از بررسی سه موضوع سابقه مالکیت، تاهل و فرم «ج» ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تایید و برای بررسی شرط سکونت پنج ساله به استان‌های مربوطه معرفی شده‌اند.

حدود نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن تایید شدند
کد خبر: 546452
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۳:۳۸:۲۷

برای تمامی ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن سه شاخص سابقه سکونت، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سبز بودن فرم «ج» انجام شده که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.   این افراد به منظور بررسی شرط چهارم مبنی بر سابقه سکونت پنج ساله در شهر مورد تقاضا به ادارات کل راه و شهرسازی یا شهر جدید مربوطه معرفی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این خبر را محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده و گفته است: کسانی که پیامک دریافت کرده‌اند مدارک خود را به صورت حضوری برای تشکیل پرونده به آدرس اعلام شده در پیامک تحویل دهند. پیش از این مدارک فقط در سامانه بارگذاری شده بود.

به گفته وی، پس از آن‌که سابقه ۵ ساله سکونت در استان کنترل شود، فرد متقاضی برای تشکیل پرونده به نظام بانکی معرفی و بعد از افتتاح حساب و واریز وجه به پروژه متصل خواهد شد. او مبلغ آورده متقاضیان در مرحله اول را ۴۰ میلیون تومان اعلام کرده است.

محمودزاده چند روز قبل درباره روند پرداخت آورده متقاضیان به ایسنا گفته بود: یک مرحله موقع ثبت نام است. مرحله دوم بعد از فوندانسیون، مرحله سوم بعد از اسکلت و سفت‌کاری و مرحله آخر هم در زمان نازک کاری توسط متقاضیان پرداخت می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره نحوه تزریق تسهیلات به پروژه‌ها نیز بیان کرد: تسهیلات واحدهای جهش تولید و تامین مسکن در سه مرحله پرداخت می‌شود. مرحله اول در زمان فوندانسیون، مرحله دوم در زمان اسکلت و ‌سفت‌کاری و مرحله سوم حین نازک کاری است. در واقع متقباضیان یک مرحله پیش پرداخت دارند که در تسهیلات نیست.

نهضت ملی مسکن در یک نگاه

بنابراین گزارش، قانون جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) مصوب ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ یکی از برنامه‌های کلان دولت سیزدهم محسوب می‌شود. دولت با تلفیق دو طرح «نهضت ملی مسکن» و «اقدام ملی مسکن» قصد دارد چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال احداث کند. بانک‌ها موظف شده‌اند سالیانه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح جهش تولید و تامین مسکن اختصاص دهند.

طبق آخرین آماری که محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ ارایه داده تا روز ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰ تعداد ۵۳۴ هزار واحد در قالب اقدام ملی و ۳۳۰ هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن، مجموعا ۸۶۴ هزار واحد یا تکمیل شده یا آماده عملیات اجرایی است. گفته می‌شود تاکنون حدود ۴۰ هزار واحد در دو طرح مذکور افتتاح شده است. بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد هم زمین تامین شده است. مجموعا در دو طرح حمایتی نهضت ملی مسکن و اقدام ملی بیش از  ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر پس از بررسی سه شرط عدم سابقه مالکیت، تاهل و سبز بودن فرم «ج» حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تایید شدند.

وام این واحدها در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، دیگر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون، مراکز استانها ۳۵۰ میلیون، سایر مناطق شهری ۳۰۰ میلیون و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان با نرخ سود حداکثر ۱۸ درصد تعیین شده است. طبق آخرین اعلام محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴.۵ میلیون تومان خواهد بود. از سوی دیگر اکبر نیکزاد، رییس بنیاد مسکن قیمت واحدهای مذکور در بلوک‌های بالای شش طبقه را بین ۶ تا ۶.۵ میلیون تومان در هر متر مربع اعلام کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها