کد خبر: 545632
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۲۰:۱۷:۳۷
| |

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد:

رشد ۴ درصدی مصرف برق در کشور

سخنگوی صنعت برق از رشد ۴ درصدی مصرف برق از ابتدای سال جاری تا پایان روز ۱۳ فروردین در کشور خبر داد.

رشد ۴ درصدی مصرف برق در کشور
کد خبر: 545632
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۲۰:۱۷:۳۷

مصطفی رجبی مشهدی از رشد ۴ درصدی مصرف برق از ابتدای سال جاری تا پایان روز ۱۳ فروردین در کشور خبر داد و با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۰ میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف شده است، اظهار کرد: بیشترین مصرف برق از ابتدای سال تا روز ۱۳ فروردین در استان‌های تهران، فارس و زنجان ثبت شده است. رشد مصرف برق در این ۳ استان بیش از ۱۰ درصد بوده است.

به گزارش مهر، به نقل از صدا و سیما، سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه افزایش مصرف برق در استان‌هایی که تردد بیشتری درآن‌ها انجام شده و یا صنعتی هستند رخ داده است، ادامه داد: در استان‌های کرمانشاه، سمنان و سیستان و بلوچستان کمترین رشد مصرف برق ثبت شده است.

رجبی مشهدی افزود: با افزایش دمای هوا تا اواسط هفته، روند مصرف برق را نیز افزایش خواهد داد البته هم اکنون برای تولید برق مشکلی وجود ندارد، اما بازهم مشترکین باید در میزان و شیوه‌های مصرف برق دقت داشته باشند.

وی با بیان اینکه با کاهش دمای هوا در اواسط هفته آینده روند مصرف کاهشی خواهد شد، گفت: برای هفته آینده زمان اوج مصرف باید به ۴۲ هزار مگاوات در شب برسد البته میزان مصرف برق با بازگشایی مدارس و بازگشت ساعات کاری به پیش از شروع کرونا در روز نیز افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها