کد خبر: 545585
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۱۵:۰۷:۲۶
| |

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون کار اعلام کرد:

جریمه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز روزی ۷۰۰ هزار تومان

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون کار گفت: مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل ۶ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۲۵۰ ریال خواهد بود.

جریمه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز روزی ۷۰۰ هزار تومان
کد خبر: 545585
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۱۵:۰۷:۲۶

کار و رفاه اجتماعی، محسن ابراهیمی از تعیین میزان جریمه به‌کارگماردن اتباع خارجی غیرمجاز در سال ۱۴۰۱ خبر داد و تصریح کرد: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

به گزارش مهر، به نقل از وزارت تعاون، وی افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۵۰ ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل ۶ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۲۵۰ ریال خواهد بود.

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، دو برابر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه، کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضائی معرفی می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها