کد خبر: 545259
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۱ ۱۱:۴۳:۴۲
| |

قیمت نفت دوباره سقوط کرد

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر چشم انداز آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا در چند ماه آینده، بیش از پنج دلار در هر بشکه سقوط کرد.

قیمت نفت دوباره سقوط کرد
کد خبر: 545259
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۱ ۱۱:۴۳:۴۲

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ماه مه پنج دلار و ۴۷ سنت معادل ۴.۸ درصد کاهش یافت و به ۱۰۷ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد تحویل مه روز جاری منقضی می شود و قرارداد تحویل ژوئن با پنج دلار و ۲۲ سنت کاهش، ۱۰۶ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه بود.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مه شش دلار و شش سنت معادل ۵.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۰۱ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسید، در حالی که ابتدای معاملات تا مرز ۱۰۰ دلار و ۸۵ سنت عقب نشینی کرده بود.

سه منبع آگاه به رویترز اعلام کردند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اواخر روز پنج شنبه برنامه برداشت از ذخایر استراتژیک آمریکا را اعلام خواهد کرد. این اقدام با هدف پایین بردن قیمت بنزین صورت می گیرد که پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین به رکورد بالایی صعود کرده است.

آنگوس تایلر، وزیر انرژی استرالیا و سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد این سازمان قرار است روز جمعه نشست اضطراری وزیران را برای صحبت درباره تامین نفت برگزار کند.

خبر آزادسازی احتمالی نفت از سوی آمریکا، نشست روز پنج شنبه وزیران اوپک پلاس که انتظار می رود برنامه افزایش تدریجی تولید را حفظ کنند، تحت الشعاع قرار داد.

بر اساس گزارش رویترز، معاملات نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر نگرانیهای عرضه پس از بی نتیجه ماندن مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین، با سه درصد افزایش بسته شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها