کد خبر: 544935
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ ۰۸:۲۳:۰۶
| |

سقوط ین همچنان ادامه دارد

ارزش سهام آسیا و قیمت نفت در روز دوشنبه سقوط کردند زیرا به نظر می‌رسد که قرنطینه ویروس کرونا در شانگهای چین فعالیت جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ین نیز به نزول خود ادامه داد زیرا بانک ژاپن برای حفظ بازدهی محلی نزدیک به صفر عمل کرد.

سقوط ین همچنان ادامه دارد
کد خبر: 544935
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ ۰۸:۲۳:۰۶

گسترش محدودیت‌ها در بزرگترین واردکننده نفت جهان باعث شد که برنت با ۳.۲۶ دلار کاهش به ۱۱۷.۳۹ دلار برسد و قیمت نفت خام آمریکا با ۳.۳۷ دلار کاهش به ۱۱۰.۵۳ دلار رسید.

به گزارش ایسنا، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه، ام‌اس‌سی‌آی با کاهش ۰.۸ درصدی در خارج از ژاپن متوقف شد. این شاخص در ماه گذشته ۳ درصد کاهش یافته اما بسیار بالاتر از پایین‌ترین سطح اخیر است.

بلو چیپ‌های چین ۰.۸ درصد ریزش کردند و نیکی ژاپن ۰.۴ درصد از دست داد. معاملات آتی سهام  اس‌اندپی ۵۰۰ به میزان ۰.۴ درصد کاهش یافت و معاملات آتی نزدک ۰.۴ درصد سقوط کرد.

وال استریت تاکنون به‌طور قابل توجهی در برابر فدرال رزرو مقاوم بوده است. بازارها برای شش جلسه سیاست باقی‌مانده در سال جاری، هشت افزایش، قیمت‌گذاری کرده‌اند که نرخ وجوه را به ۲.۵۰-۲.۷۵ درصد رسانده است.

سیتی (شرکت چندملیتی خدمات مالی) در هفته گذشته ۲۷۵ امتیاز برای انقباض اقتصاد در سال جاری را پیش‌بینی کرد که شامل افزایش نیم واحدی در ماه‌های مه، ژوئن، جولای و سپتامبر می‌شود.

تحلیلگران سیتی اظهار کردند: ما انتظار داریم فدرال رزرو تا سال ۲۰۲۳ به افزایش نرخ بهره ادامه دهد و به محدوده نرخ هدف سیاستی ۳.۵ تا ۳.۷۵ درصد برسد. با توجه به ریسک صعودی برای تورم، خطرات نرخ سیاست پایانه همچنان به سمت بالا باقی می‌ماند.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله، هفته گذشته ۳۳ واحد پایه افزایش یافت و با رشد خیره‌کننده ۶۷ واحد پایه در ماه به ۲.۴۹ درصد رسید که به شدت نرخ وام مسکن ایالات‌متحده را افزایش داد.

در بازارهای ارز، ین ژاپن بازنده اصلی بوده است، زیرا سیاست‌گذاران بازدهی را نزدیک به صفر نگه می‌دارند و قیمت‌های بالای کالاها، صورت‌حساب واردات آن را بالا می‌برد.

بانک مرکزی ژاپن روز دوشنبه با پیشنهاد خرید اوراق قرضه به میزان لازم برای حفظ بازدهی ۱۰ ساله زیر ۰.۲۵ درصد، سیاست فوق‌العاده سست خود را تقویت کرد.

ارزش دلار به بالاترین حد خود در شش سال اخیر ۱۲۳.۰۳ در برابر ین رسید که باعث افزایش ۶.۹ درصدی آن در ماه شد.

حتی یورو در این ماه ۴ درصد افزایش یافت و به ۱۳۴.۵۶ رسید. ارز واحد در مدت مشابه حدود ۲.۳ درصد نسبت به دلار از دست داده است اما ۱.۰۹۵۶ دلار بالاتر از پایین‌ترین سطح دو ساله اخیر ۱.۰۸۰۴ دلار است.

سقوط ین، شاخص دلار آمریکا را با افزایش ۲.۵ درصدی در ماه روبرو کرد. طلا در ۱۹۴۷ دلار در هر اونس قرار گرفت و حدود ۲ درصد افزایش در ماه را ثبت کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها