کد خبر: 544420
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۱۲:۴۹:۳۲
| |

دستگیری ۲۰۰ متهم در ارتباط با ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۰

تلاش برای استقرار پلیس گمرک در سال جدید

رییس پلیس امنیت اقتصادی با بیان اینکه گشت های مشترک تعزیرات و پلیس امنیت در ایام تعطیلات به صورت روزانه فعالیت می‌کنند، گفت: یکی از اولویت‌های این پلیس در سال ۱۴۰۱ راه اندازی پلیس گمرک در تهران است.

دستگیری ۲۰۰ متهم در ارتباط با ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۰
کد خبر: 544420
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۱۲:۴۹:۳۲

علی ولیپور گودرزی، رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: اولویت پلیس امنیت اقتصادی در سال ۱۴۰۰ با توجه به سال تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی، مبارزه با قاچاق کالا بود. در همین راستا الحمدالله بیش از هزار میلیارد ارزش ریالی پرونده‌هایی بوده است که در سال ۱۴۰۰ توسط پلیس امنیت اقتصادی کشف شده است. 

به گزارش ایلنا، رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پرونده‌های کلان اقتصادی با اولویت کشف اموال و استرداد به بیت المال از دیگر اقدامات ما در سال ۱۴۰۰ بود و با هماهنگی دستگاه قضا اموالی که از این متهمین کشف و ضبط شده به بیت المال بازگردانده شده است. 

سرهنگ گودرزی همچنین با اشاره به پرونده‌هایی که در زمینه ارزهای ۴۲۰۰ تومانی تشکیل شده است، گفت: افرادی که به صورت غیر ضابطه و با ثبت شرکت‌های صوری اقدام به دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی کرده بودند نیز شناسایی و دستگیر شده اند. بیش از ۲۰۰ متهم در همین رابطه دستگیر و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده و در دستگاه قضایی پرونده این افراد در حال رسیدگی است. 

وی ادامه داد: با توجه به تعاملی که بین پلیس و قوه قضاییه است این افراد با قرار بازداشت موقت در اختیار دستگاه قضایی هستند و اموال آن‌ها توقیف و در حال استرداد به بیت المال است. 

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره راه اندازی پلیس گمرک در تهران تصریح کرد: یکی از اولویت‌های ما در سال ۱۴۰۰ راه اندازی پلیس گمرک در تهران بود که متاسفانه با توجه به اینکه زیرساخت‌های آن فراهم نبود در سال ۱۴۰۰ شکل نگرفت اما امیدواریم در سال ۱۴۰۱ این پلیس راه اندازی شود و شکل گیری آن از اولویت‌های اصلی پلیس امنیت اقتصادی است و حتما راه اندازی خواهد شد. 

سرهنگ گودرزی درباره توقیف دستگاه‌های ماینر نیز گفت: ما بیش از ۱۰ هزار ماینر در سال ۱۴۰۰ کشف و ضبط کردیم این ماینرها بیشتر در مزارعی بودند که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کردند. این افراد به اداره برق نیز معرفی شده‌اند و جریمه‌هایی برای آن‌ها صادر شده است و باید این افراد این جریمه‌ها را پرداخت کنند. برای این افراد پرونده تشکیل و به آن‌ها اخطار داده شده است که این کار را دیگر تکرار نکنند. 

وی ادامه داد: همچنین برای افرادی هم که به صورت گسترده و در مزارع فعالیت داشتند پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی شده اند. 

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که تکلیف دستگاههای ماینر پس از توقیف چه می‌شود، گفت: این دستگاه‌ها به اموال تملیکی تحویل داده می‌شوند و در آنجا نگهداری می‌شوند تا تعیین تکلیف قضایی برای آن‌ها صورت گیرد. 

سرهنگ گودرزی همچنین درباره اولویت‌های این پلیس در سال ۱۴۰۱ گفت: اولویت ایام عید و ماه مبارک رمضان بحث نظارت بر بازار و مبارزه با احتکار و قاچاق به ویژه احتکار کالاهای اساسی و مایحتاج مردم است. این موضوع با جدیت در دستور کار ما قرار دارد و همچنین گشت‌های مشترکی با تعزیرات در همین زمینه داریم. 

وی ادامه داد: این گشت‌ها به صورت روزانه در همین ایام تعطیلات در سطح شهر فعال هستند و با افرادی که احتکار می‌کنند برخورد سخت و شدیدی خواهند داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها