کد خبر: 543739
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ۱۲:۴۸:۲۲
| |

بهترین نوع ورق‌های فولادی در بازار ایران

ورق‌های فولادی یکی از پرکاربردترین مقاطعی هستند که به طور مستقیم و غیرمستقیم در صنایع گوناگون کاربرد دارند. درواقع ورق‌های فولادی با خواص فیزیکی و ساختار شیمیایی متفاوت، هرکدام برای مصارف خاصی در صنعت ساختمان، خودروسازی، پتروشیمی و.... مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

بهترین نوع ورق‌های فولادی در بازار ایران
کد خبر: 543739
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ۱۲:۴۸:۲۲

محصولات فولادی به شکل‌های مختلف وارد بازار شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند که یکی از پرکاربردترین اشکال آن ورق است. ورق‌های فولادی یکی از پرکاربردترین مقاطعی هستند که به طور مستقیم و غیرمستقیم در صنایع گوناگون کاربرد دارند. درواقع ورق‌های فولادی با خواص فیزیکی و ساختار شیمیایی متفاوت، هرکدام برای مصارف خاصی در صنعت ساختمان، خودروسازی، پتروشیمی و.... مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. برای این که بتوان از فولاد در بخش‌های گوناگون و صنایع مختلف استفاده کرد، ابتدا آن را به شکل ورق‌ تولید کرده و در نهایت از آن‌ها برای تولید وسایل و تجهیزات ثانویه استفاده خواهد شد. البته باید توجه داشت که ورق‌های فولادی خود انواع بسیار متنوعی دارند و هر کدام از این ورق‌ها برای برخی مصارف مناسب‌ترند. در ادامه این مطلب با خرید بهترین نوع ورق‌های فولادی و پرکاربردترین آن‌ها آشنا شوید.

انواع ورق‌های پرمصرف و پرکاربرد

ورق گالوانیزه (ورق سفید)

نوعی از ورق روغنی هستند که با فلز روی پوشانده شده‌اند تا از زنگ زده‌گی محافظت شوند بنابراین برای مصرف در جاهایی که بیش‌تر در معرض رطوبت مستقیم هستند کاربرد دارند مانند تانکرها. در واقع این ورق‌ها در برابر خوردگی مقاوت بالایی داشته و بر اثر خراش‌های سطحی (به اندازه ضخامت روی) دچار خوردگی و آسیب‌پذیری نمی‌شوند.

این ورق به دو شکل فابریک و رول فرم عرضه می‌شود که قیمت ورق گالوانیزه در اندازه‌های مختلف متفاوت بوده و هر یک از انواع آن برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از رایج‌ترین کاربردهای این ورق می‌توان به استفاده از آن در ساخت لوله گالوانیزه، سینس کابل، نردبان کابل، سوله‌ها و سالن‌ها، لوله بخاری، کانال کولر و... اشاره کرد.

ورق سیاه (ورق گرم)

در بین انواع ورق‌های فولادی، ورق سیاه یکی از پرکاربرد‌ترین‌ها به‌شمار می‌آید. در مورد نام ورق سیاه باید بدانید که این نام صرفا یک اصطلاح در بازار فولاد کشور است و خبری از رنگ سیاه بر روی این ورق نیست و چون این ورق براق و صیقلی نبوده اصطلاحا به آن سیاه می‌گویند.

ورق سیاه در دو نوع معمولی و صنعتی به روش نورد گرم تولید می‌شود. این محصول فلزی از پرکاربردترین ورق‌ها در ساخت مخازن کشتی‌، صنایع تانکرسازی، ساخت آبگرمکن، مصالح فلزی ساختمان، قطعات خودرو و... به حساب می‌آید.

ورق روغنی (ورق سرد)

ورق روغنی در بازار تجاری به ورق سرد معروف است. دلیل اصلی نام‌گذاری این ورق‌ها شکل ظاهری آن‌ها می‌باشد. این ورق‌ها تحت فرآیند نورد سرد که پیش از آن تحت عملیات نورد گرم بوده‌ و پوسته‌زدایی شده‌اند، تولید می‌شوند. از آن‌جایی که ظاهر این ورق‌ها بسیار عالی است، معمولا در قسمت­‌های ظاهری وسایل و در تولید بسیاری از محصولات صنعتی نظیر لوازم خانگی، خودرو، تجهیزات اداری و... استفاده می­شوند. ورق‌های روغنی به دلیل کاربرد‌های متنوع و مقاومت بالایی که دارند، در ضخامت‌های گوناگونی تولید می‌شوند.

نکات مهم در هنگام خرید ورق

افزایش میزان ساخت‌و‌ساز و گسترش صنایع، موجب افزایش تقاضای ورق‌های فولادی شده است. به دلیل نوسانات روزانه قیمت ورق فولادی توصیه می‌شود قبل از خرید آن،  از شرکت‌های معتبر در این زمینه قیمت روز ورق فولادی را استعلام کنید.

ورق‌ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر فشار دارند، با شرایط آب‌وهوایی مختلف سازگارند. به‌طور کلی، ورق‌ها در ابعاد و ضخامت‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و همین موضوع در قیمت آن‌ها تأثیر به‌سزایی دارد.

قیمت ورق به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل ضخامت، نوع و ابعاد آن می‌باشد. ورق‌ها از لحاظ نوع دارای فولادی ساختمانی، فولادی ضدزنگ، آلیاژ آلومینیوم و... می‌باشند. این محصولات از لحاظ سطح شامل سطوح آجدار، صاف، خش‌دار و... هستند.

قیمت ورق در گذشته به علت ثبات بازار و کاهش تقاضا برای ساخت‌و‌ساز، ثابت بود. اما امروزه با توجه به نوسانات شدید ارزی و هم‌چنین افزایش تقاضا برای مصارف صنعتی، شاهد افزایش قیمت ورق هستیم.

عامل مهم دیگری که قیمت روز ورق را تحت الشعاع قرار می‌دهد، بازار جهانی است. با توجه به روند تحریم‌ها، واردات ورق ممنوع شده از این رو ورق‌های وارداتی در بازار کمیاب شده‌اند و ورق‌های موجود نیز با قیمت‌های بالایی به فروش می‌رسند. از طرفی هزینه بالای حمل برای ورق های وارداتی در قیمت روز ورق و خرید آن تأثیر بسزایی گذاشته است.

ورق گالوانیزه

از آن‌جا که همه‌ی مقاطع فولادی دارای استانداردهای مشخصی هستند و وزن ثابتی دارند، بهتر است قبل از خرید، از این استانداردها مطلع شوید. مهم‌ترین‌ ویژگی‌هایی که هنگام خرید ورق، لازم است به آن‌ها توجه کنید، عبارتند از:

  • در برابر آب و هوا مقاوم باشند.
  • در برابر خوردگی و آسیب‌پذیری مقاوم باشند.
  • قابلیت پوشاندن سطوح مختلف را داشته باشند.
  • و در نهایت، انعطاف‌پذیری داشته باشند.

خرید ورق‌‌های فولادی از آهن 118

خرید بهترین نوع ورق فلزی با توجه به نیاز شما مشخص می‌شود. به‌عنوان مثال اگر در مناطق مرطوب هستید که به‌سرعت فلزات زنگ می‌زنند ورق گالوانیزه می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. بنابراین با توجه به نوع نیاز و محیط خود باید بهترین نوع ورق‌های فلزی را انتخاب کنید.

مجموعه تخصصی آهن 118 این امکان را فراهم کرده است که برای خرید انواع آهن‌آلات مانند تیرآهن، میلگرد، ورق، انواع پروفیل‌های ساختمانی نظیر قوطی، نبشی، ناودانی و... به مشتریان خود و خریداران مشاوره رایگان دهد. این مجموعه در تلاش است تا با برخورداری از متخصصین کارآمد در زمینه فروش و عرضه آهن‌آلات ساختمانی و صنعتی محصولات خود را با قیمت مناسب به فروش رسانده و سفارش مشتریان را به سطح کشور ارسال کند. قیمت لوله، ورق، پروفیل، محصولات مفتولی و تمام آهن‌آلات را شما ‌می‌توانید با تماس به شماره 54473_021 از کارشناسان فروش مجموعه آهن 118 استعلام نمایید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها