کد خبر: 543594
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۶:۵۷:۰۱
| |

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی خبر داد:

تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: از اعتبارات سفر استانی رییس جمهور به خراسان جنوبی تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان نقدی به استان تخصیص داده شده است و تا پایان سال به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی
کد خبر: 543594
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۶:۵۷:۰۱

حمید جهانشاهی روز چهارشنبه در آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۰ که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: اعتبارات عمرانی سال جاری استان از محل ۲۶ ردیف اعتباری، هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان بوده که ۵۱ درصد تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: اعتبارات جاری هزینه‌ای نیز ۵۳۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد که ۹۷.۳ درصد تخصیص پیدا کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با اشاره به ابلاغ اعتبارات جاری استان گفت: حقوق، مزایا و عیدی تمامی کارمندان ۲۳ دستگاه اجرایی در بهمن و اسفند پرداخت شد و بخش عمده کسری جاری نیز پرداخت شده است.

رییس جمهور صبح جمعه (نوزدهم شهریور ۱۴۰۰) به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد خراسان جنوبی شد و در ادامه این سفر یک روزه در مرکز استان حضور یافت.

بنابر اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی ۲۸۵ طرح پیشنهادی مورد توافق با دستگاه‌های اجرایی در سفر رییس جمهور به مبلغ ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش اعتبارات دولتی و ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی تصویب و نهایی شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: مجموع تسهیلات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ در کشور  ۳۲۰ هزار میلیارد ریال است که سهم استان هشت هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال معادل ۲.۸ درصد کل این اعتبار است.

حسین موهبتی‌ زهان افزود: ۱۴ جلسه کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه با ۵۸۰ مصوبه برگزار شد و این طرح‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی درخصوص این تسهیلات رتبه سوم کشور را دارد اظهار داشت: اشتغال تعهد شده برای طرح‌ها هزار و ۷۶۲ نفر است که تاکنون ۳۹ طرح به مبلغ ۴۰۱ میلیارد پرداخت شده است.

نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با چهار دستور کار طرح و بررسی موضوع واگذاری سوله مدیریت بحران روستای هودر بخش دستگردان شهرستان طبس به اداره کل ورزش و جوانان استان، تسهیلات بند (الف) تبصره ۱۸، طرح و بررسی موضوع واگذاری امانی ساختمان قدیم دهیاری‌های قومنجان و مرک به فرماندهی انتظامی استان به استناد بند (ب) ماده ۸۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و طرح‌های مصوب کارگروه اعتبارات بند (ه) تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

دستور کار طرح‌ و بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان ۲۰ پیشنهاد بود که با رای اکثریت اعضا همه این طرح‌ها مورد تصویب قرار گرفت.

درخواست ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای طرح پژوهش راهبردی توسعه بازار فروش تولیدات مزیت‌دار صنایع دستی استان و ۷۰۰ میلیون ریال برای بررسی اثرات اجرای طرح زنجیره گوشت قرمز در بهبود راندمان تولید در مناطق عشایری استان از جمله طرح‌های مصوب کارگروه اعتبارات بند (ه) تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بود که با رای اکثریت اعضا تصویب شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها