کد خبر: 542984
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۲۰:۱۹:۱۲
| |

محصولات فولادی و پتروشیمی برای ورود به بورس کالا احصاء می‌شوند

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه محصولات فولادی و پتروشیمی برای ورود به بورس کالا احصاء می‌شوند، گفت: طرح اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار احتمالا در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون رأی‌گیری و تصویب می‌شود.

محصولات فولادی و پتروشیمی برای ورود به بورس کالا احصاء می‌شوند
کد خبر: 542984
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۲۰:۱۹:۱۲

​لطف‌الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز عصر کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: در این جلسه طرح اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار در حوزه فولاد و پتروشیمی مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط، ابعاد مختلف این طرح را بررسی کردند.

به گزارش فارس، وی افزود: طرح اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار، به دنبال تنظیم بازار و ساماندهی زنجیره فولاد است و در یک ماده واحده، دو بند و سه تبصره تهیه شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: براساس این طرح کالاهایی که مشمول ورود به بورس کالا می‌شوند از سوی کمیته متشکل از وزیر صنعت، معاون امور معدنی این وزارتخانه، وزرای نفت و جهاد کشاورزی به تناسب موضوع، اتاق بازرگانی و وزیر اقتصاد احصا شده و مشمول ورود به بورس کالا می‌شوند تا با قیمت مناسب به جامعه عرضه شوند.

سیاهکلی اظهار داشت: هدف از این طرح تنظیم بازار در حوزه فولاد و پتروشیمی است، چرا که سال گذشته فقط 20 درصد از محصولات فولادی و پتروشیمی در بورس کالا عرضه شد و بقیه آن به صورت آزاد در بازار فروش رفت که منجر به گرانی 2 تا 2.5 برابری قیمت این محصولات و نارضایتی مردم و تولیدکنندگان شد.

وی ادامه داد: این طرح علاوه بر تنظیم بازار داخل، به دنبال صادرات این محصولات در حد ضرورت است، چرا که تولیدات ما در حوزه فولاد و پتروشیمی بیشتر از نیاز داخل است و لازم است به صورت تنظیم شده صادر نیز بشود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه امروز بر روی این طرح جمع‌بندی لازم صورت گرفت و اگر ایرادات شورای نگهبان به بودجه 1401 در دستور کار روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری مجلس نباشد، روز سه‌شنبه در کمیسیون صنایع برای این طرح رأی‌گیری خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها