دبیر انجمن واردکنندگان برنج:

قیمت برنج تا پایان ماه رمضان تغییری ندارد

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: بازرگانی دولتی قیمت هر کیلو برنج هندی را به ۲۴ هزار تومان افزایش داده بود که بنابر مصوبه اخیر دولت به نرخ قبل بازگشت.

قیمت برنج تا پایان ماه رمضان تغییری ندارد
کد خبر: 542706
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۱:۵۱:۵۸

مسیح کشاورز،دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: بازرگانی دولتی قیمت مصوب هر کیلو برنج هندی را از ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان به ۲۴ هزار تومان افزایش داده بود که بنابر تصمیمات دولت به نرخ مصوب قبل بازگشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او گفت: دولت عرضه هر کیلو برنج هندی توسط بخش خصوصی را ۳۰ هزار تومان و پاکستانی را ۳۱ هزار تومان قیمت گذاری کرده است که به رغم افزایش نرخ ارز و هزینه حمل و نقل واردکنندگان موافقت کردند که تا پایان ماه رمضان تغییری در قیمت ایجاد نکنند.

چندی پیش براتعلی مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی گفت: تاکنون ۱۶۰ هزار تن برنج با نرخ مصوب وارد شبکه‌های توزیع شده و ۱۰۰ هزار تن دیگر تا ماه رمضان عرضه خواهد شد.

به گفته کشاورز، بنابر برنامه ریزی صورت گرفته، قرار است که ۳۰۰ هزار تن برنج تا پایان سال و ۲۵۰ هزار تن فروردین وارد شود که امیدواریم مشکل ابلاغ حذف ارزش افزوده هر چه سریع تر به گمرکات ابلاغ شود.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی قیمت هر کیلو برنج هندی برای مصرف کننده را ۲۴ هزار تومان، پاکستانی را ۲۵ هزار تومان و تایلندی را ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

دبیرانجمن واردکنندگان برنج می‌گوید: با تسریع ابلاغ در حذف ارزش افزوده به گمرکات، مشکلی در تامین نیاز بازار شب عید و ماه رمضان نداریم‌.

مسئولان بازرگانی دولتی اذعان می‌کنند که همه ساله نزدیک ایام پایانی سال توزیع کالاهای اساسی همچون برنج، روغن و شکر شتاب بیشتری می‌گیرد که امسال به سبب آغاز ماه مبارک رمضان بلافاصله بعد از تعطیلات نوروز، طرح توزیع کالاهای اساسی همچنان ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها