وزیر بهداشت:

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید در دولت تصویب شود

وزیر بهداشت گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه سلامت تصویب شده است و این قانون باید در هیات دولت نیز به تصویب برسد و امیدواریم که از سال آینده، اجرایی شود و مجلس نیز برای اجرای آن، اعتباراتی را مشخص خواهد کرد.

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید در دولت تصویب شود
کد خبر: 542594
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۹:۵۶:۰۰

بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان نور اظهارکرد: برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به منابع مالی پایدار نیاز داریم که دو منبع مالی پایدار داریم؛ یکی از آنها اعتبارات یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و دیگری نیز مالیات سیگار است. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: برای امسال حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در ردیف یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در مجلس مصوب شده بود که سازمان برنامه و بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومان تخصیص داد اما تا امروز فقط یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز مربوط به خرید واکسن است. برای خدمت رسانی در مناطق محروم و تقویت نظام شبکه بهداشت نیاز به منابع داریم و امیدواریم در بودجه سال آینده طبق مصوبه مجلس، منابع تامین شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در کشور به‌ویژه در استان مازندران، تصادفات است و متاسفانه هر سال به ویژه در ایام نوروز، تعداد زیادی از مردم جان خود را در حوادث ترافیکی از دست می دهند و مرگ و میر تصادفات در مازندران از کرونا هم بیشتر است و از مردم به ویژه مسافران این استان تقاضا داریم که مقررات رانندگی را رعایت کنند. ۹۹ پایگاه اورژانس جاده ای در سطح استان مازندران فعال است اما باید از تصادفات پیشگیری کنیم. 

عین اللهی در ادامه گفت: برنامه های تفصیلی برای رشد و تقویت مراکز بهداشتی و درمانی در مازندران داریم که در سفر استانی رییس جمهوری منابع قابل توجهی برای آن اختصاص یافته استکه در جلسه شورای اداری استان، مشکلات و بررسی های میدانی را گزارش می دهم. بیمارستان شهرستان نور، فرسوده و دارای قدمت ۶۰ ساله است که تکمیل بیمارستان جایگزین امام خمینی(ره) نور که سرعت ساخت آن کم بوده، باید تسریع شود و در حال حاضر حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

به گزارش وبدا، وی با اشاره به اجرای طرح آزادسازی سواحل در یکی دو ماه اخیر، خاطرنشان کرد: مرحله مهم تر از آزادسازی، وجود سواحل زیبا، سالم و پاک و بدون آلودگی است. مردم و مسافران انتظار دارند سواحل، بدون زباله و مواد غیر بهداشتی باشد که این کار باید توسط خود ما انجام شود و باید عادت کنیم که سواحلی تمیز و عاری از آلودگی داشته باشیم که خواسته وزارت بهداشت نیز همین است و با هماهنگی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران برنامه هایی برای پاکسازی سواحل داریم. در بخش هایی از سواحل که مواد زائد و آلودگی وجود دارد، سازمان محیط زیست و شهرداری ها هم نقش مهمی دارند. اصلا برای ما قابل قبول نیست که کنار دریا، زباله وجود داشته باشد چراکه منشا آلودگی و بیماری است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها