کد خبر: 542298
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۸:۰۸:۰۳
| |

توضیحات وزیر رفاه درباره بسته معیشتی برای رفع فقر

​وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص بسته معیشتی گفت: به دستور رییس جمهوری در ارتباط با رفع فقر یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در حال تنظیم است.

توضیحات وزیر رفاه درباره بسته معیشتی برای رفع فقر
کد خبر: 542298
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۸:۰۸:۰۳

حجت‌الله عبدالملکی در جمع خبرنگاران گفت: در طول سال.های انقلاب اسلامی به مسئله رفع فقر توجه جدی شده است و ما اقداماتی انجام دادیم که در سطح دنیا بی نظیر است. 

 گزارش ایسنا، وی ادامه داد: دولت مردمی سیزدهم در حوزه بیمه فراگیر یک اتفاق جدیدی را رقم می‌زند. ما امروز اعلام کردیم که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از محرومان و افراد کم درآمد در روستاها و جمعیت عشایری و شهرهای کوچک با معرفی کمیته امداد، سازمان بهزیستی و تعدادی دیگر از نهادهای حمایتی تحت بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار می گیرند که این افزاد آغاز بیمه‌پردازیشان رایگان خواهد بود و سالانه یک درصد اضافه می شود زیرا در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر درنهایت پنج درصد را اعضای صندوق و ۱۰ درصد را دولت پرداخت می‌کند. 

وزیر رفاه اضافه کرد؛ این کار شروع شد و عملا بیش از ۸۰ درصد به تعداد بیمه شده های صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اضافه شد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس که ردیف مناسبی را در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفتند، گفت: تلاش می‌کنیم تا منابع دیگری که در اختیار دولت است را بتوانیم جذب و سال آینده تعداد بیشتری را بیمه کنیم.

عبدالملکی در ادامه درخصوص بسنه معیشتی اظهار کرد: به دستور رییس جمهوری در ارتباط با رفع فقر یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در حال تنظیم است. طراحیها و هماهنگی‌های اولیه انجام شده است. ما با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم. 

وی با بیان اینکه این بسته پنج محور اصلی دارد و شامل کمک.های غذایی، کمکهای نقدی، تسهیلات، توانمندسازی و اشتغال و تخفیفات می‌شود، اظهار کرد: ما در حال مذاکره با قسمت‌های مختلف هستیم. دستور رییس جمهوری را به صورت دائم پیگیری میکنیم. معاون اول رییس جمهوری و معاون اقتصادی هم در این زمینه به ما کمک می‌کنند. 

عبدالملکی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد دستمزد کارگران امشب اعلام شود؟ اظهار کرد: امروز چهارشنبه است و جلسه شورای عالی کار برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها