بازدید معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: اقدامات هوشمندانه در همکاری‌های متقابل، می‌تواند بسیار کمک کننده در پیشگیری از وقوع جرم باشد.

بازدید معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول
کد خبر: 542265
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۵:۴۲:۴۰

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: اقدامات هوشمندانه در همکاری‌های متقابل، می‌تواند بسیار کمک کننده در پیشگیری از وقوع جرم باشد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، صبح امروز چهارشنبه 18 اسفند 1400 اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با هیات همراهی از این معاونت، از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول بازدید کرد و با ارائه گزارش فنی مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول، در جریان آخرین دستاوردهای جوانان متخصص و نخبه کشور قرار گرفت.

اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول ظرفیت های تدارک دیده شده برای سکوهای ارتباطی «روبیکا»، «ذره بین» و «شاد» را در راستای رفع نیازهای دیجیتالی مردم و چاره اندیشی برای مواجهه با نیازهای آینده دانست و اظهار کرد: تمامی این بسترهای توسعه یافته به همت نخبگان این مرز و بوم و خلاقان حوزه تکنولوژی بوده که طی این دو سال از شروع فعالیت بنده در اپراتور اول ارتباطی کشور صورت گرفته است.

تشریح ساختار فنی شبکه اعم از لایه های سخت افزاری و نرم افزاری تدارک دیده شده، از جمله مواردی بود که مدیرعامل همراه اول به آن پرداخت و در ادامه به فراهم کردن دیتاسنترهای مستقل و توزیع شده ای در سطح پایتخت برای پاسخگویی به حجم ترافیک تولیدی بالا مخصوصا در ایام کرونا، اشاره کرد.

وی همچنین به سرمایه گذاری عظیم این اپراتور در بخش های زیرساختی و تحقیق و توسعه، با توجه به توانمندی های داخلی با ذکر اعداد و ارقام پرداخت و گفت: در یک نمونه، مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برای تولید آنتن قراردادهایی به ارزش بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان با شرکت های داخلی منعقد کرده است.

مدیرعامل همراه خاطر نشان کرد: اما نقش اپراتورهای ارتباطی در تکمیل زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات بیش از اینهاست و اعداد و ارقامی که در توسعه شبکه شان هزینه می شود، هزاران میلیارد تومانی است. 

اخوان بهابادی گفت: تمامی این سرمایه گذاری ها با توجه به شرایط تحریمی و اقتصادی کشور صورت گرفته و همچنان نیز در حال سرمایه گذاری هستیم؛ در حالیکه تعرفه های ارتباطی چندین سال است که تغییری نکرده و همسو با چشم اندازهای توسعه ای تعدیل نشده است.

وی ابراز کرد: مدل توسعه بسترهای ارتباطی در اپراتورها بر مبنای رشد 50 درصدی سالانه مصرف پهنای باند بود که از زمان شیوع کرونا این نرخ به 80 درصد رسید و مجبور به توسعه سریع تر و خارج از برنامه برای پاسخگویی به نیاز پهنای باندی مشترکان ارتباطی شدیم.

به گفته مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه، همچنان 75 درصد از سهم پهنای باند کشور به ترافیک خارجی و باقی به ترافیک داخلی مربوط است.

*رویکرد هوشمندانه معاونت اجتماعی قوه قضاییه در پیشگیری از وقوع جرم

اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نیز ضمن ابراز خرسندی از پلتفرم های توسعه یافته توسط تیم فنی و متخصص همراه اول که توان رقابت با مدل های موفق جهانی را دارند، درباره نتیجه این بازدید اظهار کرد: با توجه به اینکه در دنیای پیچیده امروز نیازمند برخورد و مواجهه با محیط با چشمان باز هستیم، بسترهای تکنولوژیک بسیار کمک کننده هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یافته های همین ابزارهای تکنولوژیک نشان می دهد که در حوزه آسیب های اجتماعی، با رفتار کاملا هدفمندانه ای از دنیای بیرون مواجه هستیم که تمامی ارزش های ما را هدف قرار داده است، باید با کشف الگوهای داده ای با دست پر با آنها مواجه شویم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به فرمایشات رهبری پیرامون هشدار درباره ولنگاری فضای مجازی، تصریح کرد: اقدامات هوشمندانه ما در همکاری های متقابل با اپراتورهایی نظیر همراه اول که پلتفرم های دیجیتال توسعه داده اند، می تواند بسیار کمک کننده در پیشگیری از وقوع جرم باشد تا در تحلیل داده ها و اعمال سیاستگذاری ها به درستی عمل کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها