کد خبر: 542043
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۷:۲۸:۲۲
| |

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱

سازمان توسعه و بهره برداری فناوری های نوین آب های جوی تشکیل می شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت مجوز دادند تا نسبت به ایجاد سازمان توسعه و بهره برداری فناوری های نوین آب های جوی در زیر مجموعه وزارت نیرو در سال آتی اقدام کند.

سازمان توسعه و بهره برداری فناوری های نوین آب های جوی تشکیل می شود
کد خبر: 542043
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۷:۲۸:۲۲

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت دوم امروز مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، یک پیشنهاد الحاقی به کل لایحه بودجه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، بر اساس این بند الحاقی به ماده واحد لایحه بودجه، به دولت اجازه داده می شود نسبت به ایجاد سازمان توسعه و بهره برداری فناوری های نوین آب های جوی در زیرمجموعه وزارت نیرو بر اساس اساسنامه ای که تا پایان خرداد ماه۱۴۰۱ به پیشنهاد وزارت نیرو به تصویب هیات وزیران می رسد اقدام نماید. این سازمان مجاز خواهد بود با بهره مندی از  درآمدهای اختصاصی و کمک دولت نسبت  به انتقال و به کارگیری فناوری های نوین به منظور بهبود شرایط  آبی کشور در مناطق مستعد اقدام نماید.

اعتبار مورد نیاز برای ایجاد، راهبری، تامین و بهره برداری از تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز در سال ۱۴۰۱ از  محل منابع جدول شماره ۲۲ موضوع جزء بند ی تبصره ۱ این قانون و با جابجایی مصارف پیش بینی شده با تشخیص وزیر نیرو در سقف ۵ هزار میلیارد ریال پرداخت خواهد شد. همچنین از تاریخ تشکیل دستگاه های اجرایی طرح باروری ابرها به شماره۱۳۱۰۰۲۰۱۰۰۱ این سازمان خواهد بود. در سال ۱۴۰۱ کمک های دولت از محل ردیف متفرقه ۵۱۰۱۰۰۱ جدول شماره ۹ این قانون پرداخت و در سال آینده ردیف مستقل برای این سازمان پیش بینی خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها