کد خبر: 541753
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۲۱:۲۴:۵۲
| |

مجلس تصویب کرد:

سهم ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن برای توسعه مناطقی که معدن در آن قرار دارد تخصیص می یابد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند تا سهم ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن را هر سه ماه یکبار به منطقه ای که معدن در آن قرار دارد جهت توسعه زیرساخت های آن اختصاص دهد.

سهم ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن برای توسعه مناطقی که معدن در آن قرار دارد تخصیص می یابد
کد خبر: 541753
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۲۱:۲۴:۵۲

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز مجلس و در جریان  بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ بند الحاقی ۳ در تبصره ۷ را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، بر اساس بند الحاقی ۳ در تبصره ۷؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است نسبت به واگذاری مجوزهای معادن تعطیل در اختیار خود در قالب شرکت های سهامی عام طرح (پروژه) از طریق بازار سرمایه اقدام نماید.

همچنین شش ماه پس ازاجرای این قانون مجوز کلیه معادن تعطیل که بیش از یک سال از تعطیلی آنها می گذرد، به صورت خودکار لغو می گردد. آیین نامه این بند ظرف یک ماه پس ازابلاغ این قانون با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تأیید شورای عالی بورس تدوین و اجرائی می گردد.

گزارش عملکرد این بند سه ماه پس ازمهلت مقرر به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور ارائه می شود.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک پیشنهاد الحاقی در این تبصره موافقت کردند. بر اساس این پیشنهاد الحاقی در تبصره ۷؛ دولت مکلف است سهم ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن را هر سه ماه یکبار به منطقه ای که معدن در آن قرار دارد جهت توسعه زیرساخت های آن اختصاص و گزارش آن را به مجلس ارائه کند. همچنین در جهت اجرای قانون پرداخت یک درصد از  فروش معادن بابت اصلاح خرابی های وارده به منابع طبیعی گزارش اقدامات صورت گرفته را دو ماه یک بار به مجلس ارائه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها