کد خبر: 541353
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۸:۳۰:۲۰
| |

رئیس جمهور عنوان کرد:

استقبال از مشارکت مردم در حوزه فقرستیزی/ جنگل ها را به بهانه آبادانی تخریب نکنید

رئیس جمهور مبارزه با فقر را از برنامه های جدی دولت دانست و گفت: فقر به هیچ وجه زیبنده دولت نیست و ما در حوزه فقرستیزی از مشارکت مردم استقبال می کنیم.

استقبال از مشارکت مردم در حوزه فقرستیزی/ جنگل ها را به بهانه آبادانی تخریب نکنید
کد خبر: 541353
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۸:۳۰:۲۰

سید ابراهیم رئیسی امشب در جمع نخبگان، خانواده ایثارگران و اقشار مردمی استان گلستان اظهار کرد: در استان گلستان اقوام و گویش های مختلف کنار یکدیگر قرار دارند و انسجام، وحدت و یکپارچگی مردم زبانزد همه است که باید قدردان این وحدت و انسجام بود.

به گزارش ایسنا، وی یاد و خاطره مفاخر استان گلستان از میرداماد و میرفندرسکی تا حکیم جرجانی و سرداران رشید اسلام، مدافعان حرم و 4 هزار شهید را گرامی داشت و افزود: همه ما باید نسبت به خانواده های شهدا ادای دین کنیم.

رئیس جمهور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره طاهری تصریح کرد: استان گلستان در حفظ ارزش های انقلاب اسلامی از آزمون های مختلف سربلند بیرون آمد و تقدیم شهدا از اقوام و مذاهب مختلف فارس، ترکمن، سیستانی، بلوچ و غیره از جلوه های زیبای استان گلستان است، گلستان از جمله استان هایی است که به مردم آن بسیار علاقمند هستم و اعتقاد دارم مردمان این استان نیز به ما ارادت دارند.

رئیسی به نعمات خدادادی فراوان در استان گلستان اشاره کرد و گفت: باید از نعمات الهی و خدادادی در راستای پیشرفت و آبادانی استفاده کرد، انسان در این عالم است تا زمین را آباد کند و در این راستا باید از ظرفیت هوا و زمین بهره ببرد اما از بین بردن جنگل و ساحل، منفعت طلبی، آلوده کردن محیط زیست، زیاده خواهی و امثال آن خلاف عمران و آبادانی است، در توسعه یافتگی باید حفظ محیط زیست را مد نظر قرار دهیم و اگر ایجاد یک کارگاه به جنگل آسیب می زند نباید ایجاد شود چراکه حفظ جنگل وظیفه همه ما است.

اقتصاد روستا فعال شود

وی گلستان را قطب کشاورزی دانست و یادآور شد: حمایت از کشاورزی به عنوان یک مسئله مهم در استان گلستان مطرح است، اگر بخش دامداری و کشاورزی روستاها را به عنوان یک کارگاه تولیدی بزرگ فعال کنیم دیگر روستائیان در حاشیه شهرها سکونت پیدا نمی کنند، اقتصاد روستا باید فعال شود و باید با اعطای تسهیلات، تضمین بازار فروش محصولات روستایی، ایجاد جاذبه برای زندگی؛ روستائیان را به زندگی در روستاها ترغیب کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه فعال شدن اقتصاد دریا به اشتغال و تولید کمک می کند، تصریح کرد: گلستان از نعمت ساحل برخوردار است، امروز به همراه نماینده ولی فقیه در گلستان و استاندار و برخی دیگر از مدیران استانی در بازدید از بندرترکمن و جزیره آشوراده بسیار متأسف شدیم که چطور این امکان خدادادی این چنین معطل مانده است در حالی که می تواند موجب رونق صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال شود حال آنکه به دلیل مسائل پیچیده اداری بلاتکلیف و معطل مانده است.

رئیسی به کریدور شمال به جنوب اشاره کرد و گفت: در بازدید از منطقه اینچه برون به ظرفیت زیاد این مکان پی بردم، باید منطقه آزاد اینچه برون فعال شود و از ظرفیت بازارچه مرزی و همچنین تعامل با کشورهای همسایه استفاده شود، کشورهای همسایه خواهان توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ما هستند و امروز پس از اقدامات انجام شده روابط تجاری ما با کشورهای ترکمنستان و تاجیکستان افزایش یافته است.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی، افزود: کاهش آسیب های اجتماعی می تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد و باید کارشناسان مسائل فرهنگی در این استان به آن تاکید داشته باشند.

تأکید بر مدیریت صحیح منابع آبی

رئیس جمهور بر لزوم مدیریت صحیح منابع آبی تأکید کرد و یادآور شد: از آنجایی که نزولات آسمانی کمتری داریم با مدیریت صحیح می توان آب شرب و آب موردنیاز کشاورزی و دامپروری را تأمین کرد، از طرفی بخشی از صنایع می توانند با پساب مشکل کمبود آب خود را برطرف کنند.

رئیسی با بیان اینکه استان گلستان باید به جایگاه واقعی خود در حوزه اقتصادی برسد، ابراز داشت: در حال حاضر در نقطه ای قرار داریم ولی این نقطه مکانی نیست که بتواند ما را قانع کند، استان گلستان ظرفیت های زیادی دارد که باید به آن توجه شود به طور قطع کارهای زیادی می توان در استان انجام داد که باید برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید نظام مسائل استان تعریف و برای حل آن راهکارهای علمی ارائه شود، افزود: باید دانشگاه ها به عنوان اتاق فکر به حل مسئله کمک کنند و اگر دانشگاه ها بتوانند در این مسیر نقش آفرین باشند ما از آنها استقبال می کنیم.

بی عدالتی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زیبنده دولت نیست

رئیس جمهور مبارزه با فقر را از برنامه های جدی دولت دانست و گفت: نباید فقر به ویژه فقر مطلق داشته باشیم، فقر به هیچ وجه زیبنده دولت نیست و باید با آن مبارزه کنیم، ما در حوزه فقرستیزی از ظرفیت مردم استقبال می کنیم همانطور که مؤسسات خیریه در ایام کرونا تلاش زیادی داشتند و کمک های مردمی در ایام کرونایی مردم را آرام کرد، از طرفی حمایت از گروه های جهادی یکی دیگر از برنامه های ما است، گروه های جهادی در مناطق روستایی و دورافتاده برای کاهش آلام مردم تلاش می کنند که دولت در کنار آنها است و با تشکیل شورای عالی جهاد و بسیج سازندگی از اقدامات جوانانی که در این زمینه آمادگی دارند حمایت خواهیم کرد.

رئیسی با بیان اینکه در سفر به گلستان بر روی مسائل اولویت دار استان برنامه ریزی شد و برای آنها اعتبار دیده شد که در جلسه شورای اداری استان گلستان مصوب می شود، بیان کرد: پروژه های بزرگ در استان مورد توجه قرار می گیرد و برخی مشکلات مثل پتروشیمی حل می شود، همچنین یکی از برنامه های جدی دولت سیزدهم تقویت صنایع تبدیلی در استان گلستان و سایر استان های کشور است.

وی با تأکید بر اینکه مدیر در نظام اسلامی باید با مردم در مردم و با مردم باشد و این را باید مردم احساس کنند، بر لزوم حضور پررنگ مدیران در مساجد تأکید کرد و افزود: باید درب اتاق مدیران به روی مردم باز باشد و توجه به ارزش های انقلاب اسلامی باید مورد توجه آنها باشد، هر کار زشتی در جامعه باید برای مدیران دولت زشت تر و هر کار نیکویی برای دست اندرکاران دولت باید نیکوتر باشد، بی عدالتی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زیبنده دولت نیست و انجام کار به موقع مردم، عدالت و فسادستیزی باید اساس کار دستگاه های اجرایی باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه سرمایه استان گلستان جنگل، معادن، کشاورزی و بسیاری از ظرفیت هایی است که وجود دارد ولی نیروی جوان تحصیل کرده وآماده کار بزرگترین سرمایه استان است که همواره باید مورد توجه قرار گیرند، یادآور شد: از دیگر سرمایه های مهم استان گلستان وحدت، انسجام و امنیت است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها