کد خبر: 541055
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

صرافی ارزدیجیتال چیست و چگونه می‌توانیم یک صرافی معتبر پیدا کنیم؟

​صرافی ارزدیجیتال چیست؟ ساده‌ترین پاسخی که می‌توان به سوال مطرح‌شده داد این است که صرافی ارز دیجیتال جایی‌ست که خریداران و فروشندگان از طریق آن می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را معامله کنند. انتخاب صرافی ارزدیجیتال یکی از اصلی‌ترین گام‌ها برای فعالیت کارآمد در بازار ارز دیجیتال است.

صرافی ارزدیجیتال چیست و چگونه می‌توانیم یک صرافی معتبر پیدا کنیم؟
کد خبر: 541055
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ ۰۹:۰۰:۰۰

صرافی ارزدیجیتال چیست؟ ساده‌ترین پاسخی که می‌توان به سوال مطرح‌شده داد این است که صرافی ارز دیجیتال جایی‌ست که خریداران و فروشندگان از طریق آن می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را معامله کنند. انتخاب صرافی ارزدیجیتال یکی از اصلی‌ترین گام‌ها برای فعالیت کارآمد در بازار ارز دیجیتال است.

اگر به‌تازگی تصمیم گرفته‌اید به دنیای ارز دیجیتال پا بگذارید اما با صرافی رمز ارز چندان آشنایی ندارید و نمی‌دانید که نکات مهم در انتخاب صرافی ارزدیجیتال چیست، مقاله حاضر را تا انتها مطالعه کنید. در این مطلب هر آنچه را که باید درباره انتخاب صرافی مناسب بدانید، در اختیار شما قرار داده‌ایم. همراه ما باشید.

صرافی ارزدیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال، بستری‌ست که از طریق آن می‌توانید ارز دیجیتال بخرید یا بفروشید. درست همان‌طور که ارزهای دیجیتال فاقد نمود فیزیکی هستند و ماهیتی مجازی و دیجیتالی دارند، خرید و فروش آن‌ها نیز از طریق بسترهای آنلاین و مجازی انجام می‌شود. در واقع، صرافی دیجیتال پایگاه فیزیکی ندارد و بر محوریت یک سایت یا اپلیکیشن شکل می‌گیرد.

هر زمان که تصمیم به خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری گرفتید، باید در سایت یا اپلیکیشن یک صرافی ارز دیجیتال حساب باز کنید و سپس، با فیات جاری کشور یا هر ارز دیگری، نسبت به خرید ارز دیجیتال اقدام کنید. از طریق این صرافی‌ها، می‌توانید یک ارز دیجیتال را به ارز دیجیتال دیگری تبدیل کنید- مثلا تبدیل بیت کوین به لایت کوین؛ ارزهای دیجیتال خود را به ریال، دلار یا هر ارز دیگری تبدیل کنید و...

صرافی ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

وقتی حساب کاربری‌تان را در یک صرافی ارز دیجیتال افتتاح کردید، می‌توانید به خرید و فروش دوج کوین، بیت کوین ، اتر، لایت کوین و... بپردازید. بسته به نوع صرافی، می‌توانید خرید و فروش ارز دیجیتال را با ارزهای فیات- دلار، ریال و غیره- انجام دهید یا یک ارز دیجیتال را به ارز دیجیتال دیگری تبدیل کنید. صرافی‌های ارز دیجیتال، 24 ساعته و در 7 روز هفته مشغول خدمت‌رسانی هستند و هر زمانی که اراده کنید می‌توانید ارز دیجیتال بخرید یا بفروشید.

چگونه در صرافی ارز دیجیتال معامله کنیم؟

پس از افتتاح حساب، باید حساب کاربری‌تان را شارژ کنید. این حساب معمولا یک کیف پول مجازی‌ست که صرافی در اختیار شما قرار می‌دهد. توصیه می‌شود به‌منظور امنیت بیشتر، کیف پول ارز دیجیتال شخصی‌تان را هم بسازید. سپس، می‌توانید قیمت‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال را ببینید و بر اساس آن‌ها درباره خریدتان تصمیم‌گیری کنید.

سپس، می‌توانید نسبت به خرید اتریوم، بیت کوین و سایر ارزهای دلخواهتان اقدام کنید. توجه داشته باشید که به‌ازای هر تراکنش و خرید، باید مبلغی را به‌عنوان کارمزد به صرافی بپردازید. نرخ کارمزد بر اساس تسهیلات و سیاست‌های صرافی تعیین می‌شود.

چگونه در صرافی ارز دیجیتال معامله کنیم؟

انواع صرافی ارزدیجیتال کدام است؟

صرافی‌های ارز دیجیتال را با توجه به ویژگی‌هایشان می‌توان به دو دسته متمرکز و غیر متمرکز تقسیم کرد. در ادامه درباره این صرافی‌ها و مزایا و معایب هر یک بیشتر صحبت خواهیم کرد.

صرافی متمرکز

صرافی‌های متمرکز، به‌عنوان شخص ثالث، واسطه بین خریدار و فروشنده قرار می‌گیرند. از آن‌جایی که این نوع صرافی‌ها توسط یک شرکت اداره و کنترل می‌شوند، صرافی‌های متمرکز از اعتبار و قابلیت اطمینان بیشتری برخوردار هستند.  

مزایای صرافی متمرکز

· کاربر پسند بودن

· قابلیت اطمینان بیشتر

· تسهیل تراکنش‌ها

معایب صرافی متمرکز

· خطر هک‌شدن

· بالا بودن کارمزد تراکنش‌ها

صرافی غیر متمرکز

صرافی‌های غیر متمرکز این امکان به کاربران می‌دهند که بدون نیاز به شخص ثالث، تراکنش‌های فردبه‌فرد انجام دهند. به‌دلیل برخی از مسائلی که معامله از طریق صرافی‌های متمرکز ایجاد می‌شود، بسیاری از کاربران صرافی‌های غیر متمرکز را ترجیح می‌دهند.

مزایای صرافی غیر متمرکز

· کاهش خطر هک‌شدن

· جلوگیری از دست‌کاری بازار

· محافظت از کاربران در برابر تجارت‌های جعلی و پول‌شویی

· ناشناس‌بودن و حفظ حریم خصوصی کاربران

معایب صرافی غیر متمرکز

· پیچیدگی

· عدم پرداخت ارزی

· مشکلات نقدینگی

نکات مهم در انتخاب صرافی ارزدیجیتال چیست؟

این‌که از سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال چقدر سود کسب کنید، بستگی دارد به این‌که کدام صرافی را برای فعالیت خود انتخاب کرده باشید. صرافی‌ها می‌توانند روند معاملات شما را تسهیل بخشند و یا برعکس، در تراکنش‌ها و خرید و فروش ارز دیجیتال خلل ایجاد کنند. برای اطمینان از انتخاب صرافی مناسب، پیشنهاد می‌کنیم در زمان انتخاب صرافی ارزدیجیتال، حتما موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

امنیت  

هیچ نهاد مرکزی از ارزهای دیجیتال شما پشتیبانی نمی‌کند و دارایی‌های دیجیتالی شما به‌اندازه سرمایه‌ای که در بانک ذخیره می‌کنید، محافظت نمی‌شود. بنابراین، باید صرافی معتبری را انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که صرافی مذکور سیاست‌های امنیتی مناسبی برای محافظت از دارایی شما وضع کرده است (مثل احراز هویت دومرحله‌ای، حجم داده‌های ذخیره‌شده به‌صورت آفلاین و...).

والکس یک صرافی ارزدیجیتال معتبر و قابل اطمینان است که لذت یک سرمایه‌گذاری ایمن را برای شما به ارمغان می‌آورد. با انتخاب والکس، با خیالی آسوده به معامله ارز دیجیتال بپردازید.

کارمزد

کارمزد از دیگر موارد حائز اهمیتی‌ست که در زمان انتخاب صرافی باید مد نظر قرار دهید. کارمزدها معمولا به‌ازای هر تراکنش دریافت می‌شوند و نرخ آن‌ها با توجه به نوع صرافی، ارزی که معامله می‌کنید و... بستگی دارد. قبل از افتتاح حساب، حتما درباره این‌که صرافی پیش از تحویل پول شما، چگونه و در چه زمانی کارمزد تراکنش‌ها را دریافت خواهد کرد، تحقیق کنید.

 توجه داشته باشید که اگر نرخ کارمزد یک صرافی بالا بود، لزوما نباید از کار با آن صرف نظر کنید. اگر روند خرید ارز دیجیتال و فروش آن در یک صرافی ساده است و یا صرافی مذکور سرمایه شما را بیمه می‌کند، ارزش آن را دارد که کارمزد زیادی برای آن پرداخت کنید.

Untitled 02

نقدینگی

هرچه حجم معاملات در یک صرافی بیشتر باشد، طبیعتا میزان نقدینگی آن نیز بیشتر خواهد بود. بالا بودن نقدینگی یک صرافی، به‌معنای آن است که دارایی‌های شما نسبتا نقد است و هر زمان که بخواهید می‌توانید ارزهای خود را بفروشید. علاوه بر این، نقدینگی بالا نشان‌دهنده آن است که می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را با مناسب‌ترین قیمت بخرید یا بفروشید.

ارزهای دیجیتال ارائه‌شده

به‌ندرت پیش می‌آید که یک صرافی همه ارزهای دیجیتال موجود در بازار را ارائه کند. اگر تصمیم دارید ارزهای دیجیتال شناخته‌شده و محبوبی مثل بیت کوین یا اتریوم را خریداری کنید، احتمالا آن‌ها را در تمامی صرافی‌ها پیدا خواهید کرد. اما برای خرید آن‌هایی که به‌تازگی وارد بازار ارز دیجیتال شده‌اند، بهتر است از صرافی‌های بزرگی کمک بگیرید که سابقه بیشتری از فعالیت در بازار ارز دیجیتال دارند و حجم معاملات آن‌ها بالا است.

ذخیره‌سازی سرمایه

در ابتدای راه که تجربه چندانی ندارید، بهتر است ارزهایتان را در حساب آنلاین خود در صرافی نگهداری کنید. اما بعدا که تجربه و اطلاعات بیشتری کسب کردید، می‌توانید دارایی‌هایتان را به‌جای دیگری منتقل کنید. اطمینان حاصل کنید که صرافی مورد نظرتان قابلیت انتقال دارایی را داشته باشد.

والکس، انتخابی مطمئن برای تجارتی پرسود در بازار ارزهای دیجیتال

صرافی‌ای که از طریق آن به سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال می‌پردازید، نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت یا عدم موفقیت سرمایه‌گذاری شما خواهد داشت. در پاسخ به سوال  که نکات حائز اهمیت در انتخاب صرافی ارزدیجیتال چیست ، می‌توان به مواردی چون نرخ کارمزد، سیاست‌های امنیتی، نقدینگی، میزان سهولت انجام تراکنش‌ها و... اشاره کرد. با والکس، لذت تجارتی ایمن و پرسود را برای خود رقم بزنید. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها