رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر خبر داد:

افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی بهای خدمات بهشت زهرا

لایحه بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا با ۱۷ رای تصویب شد که بر مبنای آن بهای خدمات قابل عرضه در سال ۱۴۰۱ بین ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد خواهد داشت.

افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی بهای خدمات بهشت زهرا
کد خبر: 540501
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۱۴:۱۱:۰۳

مهدی پیرهادی در پایان پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: در این جلسه لایحه اصلاحیه مصوبه تعیین و اخذ خسارت حمل بار اضافه وسایل نقلیه باری در شهر تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و به همراه این لایحه پیشنهاداتی نیز به تصویب اعضای رسید.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بررسی حق بهره‌برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره‌بار و فرآورده‌های کشاورزی دستور بعدی جلسه امروز بود که در این ارتباط مدیر عامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری توضیحاتی را مطرح و در ادامه این لایحه با ۲۰ رای موافق و با پیشنهادات مطرح شده به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: در اکثر موضوعاتی که امروز اعضای شورای شهر تهران تصمیم‌گیری کردند نگاه ویژه‌ای به ارائه خدمات مناسب، باکیفیت و بانازل‌ترین قیمت در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار داشت و این موضوع در تعیین بهای خدمات به بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گرفت.

پیرهادی ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه بازارهای میادین میوه و تره‌بار و همچنین فرآورده‌های کشاورزی تصمیم بر این شد که ۵۶ بازار میوه و تره‌بار در محلات جنوبی محصولات خود را با ۱۵ درصد تخفیف به شهروندان عرضه کنند که این موضوع نخستین باری است که در شورای شهر تهران به تصویب می‌رسد.

وی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد سازمان میادین میوه و تره‌بار را به سمتی ببریم که واسطه‌ها را حذف کنیم گفت: این موضوع نیاز به همراهی دولت دارد تا بتوانیم میوه مناسب و باکفیت و ارزان در اختیار شهروندان قرار بدهیم.

وی استفاده از روش‌های نوین برای عرضه محصولات میادین را یکی دیگر از سیاست های مدیریت شهری این دوره عنوان کرد و افزود: با توجه به بیماری کرونا تلاش داریم تا تردد را در سطح شهر تهران کاهش بدهیم و بر همین اساس استفاده از روش‌های نوین در دستور کار میادین میوه و تره‌بار قرار خواهد داشت و بر اساس تاکید شورای شهر تهران این سازمان مکلف است در سال ۱۴۰۱ بستر این کار را به سرعت فراهم کند.

پیرهادی همچنین در رابطه با بررسی لایحه نرخ بهای خدمات فعالیت مشاغل سیار و بی‌کانون گفت: در این ارتباط نیز مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران توضیحاتی را مطرح کرد و این لایحه با ۱۹ رای به تصویب رسید. بر اساس مصوبه شورای شهر تهران کیوسک روزنامه‌داران و گلفروشی در سال آینده نسبت به سال جاری ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

پیرهادی به تخفیف ۳۵ درصدی کیوسک‌داران در قرارداد سال ۹۹ آنها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در سال ۹۹ افزایش ناگهانی در رابطه با اجاره کیوسک‌داران بوجود آمد، شورای شهر تهران تصمیم به تخفیف ۳۵ درصدی در اجاره سال ۹۹ کیوسک‌داران به شرط انجام تعهد آنها گرفت.

وی همچنین در رابطه با لایحه بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا تاکید کرد: این لایحه نیز با ۱۷ رای به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید که بر مبنای آن بهای خدمات قابل عرضه در سال ۱۴۰۱ بین ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد خواهد داشت. البته برای افرادی که بضاعت مالی آنچنانی ندارند نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که آنهایی که در این شرایط باشند از پرداخت بهای خدمات  قابل عرضه معاف خواهند بود و قبر رایگان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

پیرهادی در رابطه با بررسی لایحه بهای خدمات و چگونگی اعمال نظارت بر جمع‌آوری و دفع پسماندهای ویژه پزشکی، صنعتی و کشاورزی نیز گفت: این لایحه نیز پس از بررسی در صحن شورا با ۱۹ رای موافق به تصویب رسید و به طور کلی بهای جمع‌آوری پسماند در سال آینده به طور متوسط ۳۹ درصد نسبت به سال جاری افزایش خواهد یافت.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پایان با اشاره به تعیین بهای خدمات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در ارتباط با این لایحه نیز تاکید بر این شد که تنها یک قشر خاص و افراد مرفه از برج میلاد استفاده نکنند و شرایطی فراهم شود تا گروه‌های مختلف از برج میلاد بازدید داشته باشند که بر همین اساس قرار بر این شد در روزهای خاص تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته شود همچنین تخیفات ویژه‌تری برای مددجویان دو نهاد بهزیستی و کمیته امداد بر مبنای امضای تفاهمنامه بین معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و این دو نهاد ارائه خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها