کد خبر: 539709
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۹:۰۲:۲۷
| |

سرپرست فرمانداری آران و بیدگل:

توجه ویژه به صادرات غیرنفتی در شرایط تحریم فعلی ضروری است

سرپرست فرمانداری آران و بیدگل گفت: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور و وجود تحریم‌ها باید توجه ویژه ای به تولید و صادرات محصولات غیرنفتی داشته باشیم.

توجه ویژه به صادرات غیرنفتی در شرایط تحریم فعلی ضروری است
کد خبر: 539709
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۹:۰۲:۲۷

علی اکبر رضایی بعد از ظهر چهارشنبه با اشاره به افتتاح و بهره برداری از دو طرح آموزشی و تولیدی در شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: این دو طرح با حضور محمد ترکمانه مدیرکل بنیاد برکت و با حمایت‌های مالی این بنیاد ساخته و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه مدرسه برکت با زیربنای کلی ۸۲۳ متر و زمین سه هزار و ۱۵۹ متر اولین طرح افتتاح شده امروز بود، ابراز داشت: این مدرسه دارای سه هزار و ۲۹۲ متر محوطه سازی و ۲۴۵ متر دیوارکشی و دارای اسکلت بتنی است.

سرپرست فرمانداری آران و بیدگل با بیان اینکه این مدرسه دارای ۹ کلاس و سه باب اتاق اداری، کتابخانه و نمازخانه است، تصریح کرد: این مدرسه توسط بنیاد برکت و با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه اسباب بازی در نوش آباد دومین طرحی بود که امروز با حضور محمد ترکمان مدیرعامل بنیاد برکت افتتاح و به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: این کارخانه با ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه اسباب بازی در سال با سرمایه گذاری ۱۶۷ میلیارد ریال بنا و برای ۱۸۲ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

رضایی با بیان اینکه لازم است که وابستگی خود را به نفت و فروش آن کم کنیم، گفت: این استراتژی حدود سه دهه پیش مورد تاکید و تأیید رهبر معظم انقلاب بود ولی متأسفانه این سخن رهبری جدی گرفته نشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر خواسته یا ناخواسته در شرایط تحریم قرار داریم، افزود: درست است که سختی‌هایی هم به مردم وارد می‌شود ولی این شرایط به ما می‌فهماند که باید توجه ویژه ای به تولید و صادرات محصولات غیرنفتی داشته باشیم.

سرپرست فرمانداری آران و بیدگل با اشاره به اینکه برای واردات سربازی ارز زیادی از کشور خارج می‌شود، تاکید کرد: ساخت و بهره برداری از کارخانه‌های تولید اسباب بازی علاوه بر جلوگیری از خروج ارز و توسعه اقتصادی می‌تواند در زمینه فرهنگی هم برای کشور مؤثر باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها