کد خبر: 539708
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۹:۰۰:۲۵
| |

مدیرعامل بنیاد برکت:

فقط ۱۰ درصد گردش مالی اسباب بازی کشور مربوط به تولیدات داخلی است

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: فقط ۱۰ درصد گردش مالی بازار اسباب بازی کشور مربوط به تولیدات داخلی است.

فقط ۱۰ درصد گردش مالی اسباب بازی کشور مربوط به تولیدات داخلی است
کد خبر: 539708
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۹:۰۰:۲۵

محمد ترکمانه، عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه اسباب بازی در شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل با اشاره به اینکه صنعتگران و کارآفرینان یکی از مهمترین بازوهای اقتصادی دولت در جنگ اقتصادی با دشمن هستند، اظهار داشت: در این شرایط علاوه بر حمایت‌های دولتی، کارآفرین هم باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای توسعه کسب و کار خود استفاده کند.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر جنگ اقتصادی مورد هجمه تهاجم فرهنگی دشمن هم هستیم، ابراز داشت: دشمن در جنگ فرهنگی کودکان و نوجوانان را نشانه گرفته است و مدیران و مسئولین کشور باید در این حوزه تلاش مضاعفی داشته باشند.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه بازار نوشت افزار و اسباب بازی در کشور گردش مالی ۵۰ هزار میلیارد تومانی دارد، تصریح کرد: سهم تولیدات داخلی از این حجم زیاد از گردش مالی سالیانه ۱۰ درصد است که مقدار کمی است.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان محصولات فرهنگی مثل اسباب بازی در خط مقدم تهاجم فرهنگی هستند، تاکید کرد: از این رو لازم است تا واحدهای تولیدی و صنعتی مربوط به ساخت اسباب بازی در کشور توسعه یابد.

ترکمانه با اشاره به اینکه این اسباب بازی‌ها باید متناسب با فرهنگ ایرانی باشد، ادامه داد: بنیاد برکت از شرکت‌هایی که در تولیدات اسباب بازی خود فرهنگ ایرانی را لحاظ و مورد توجه قرار دهند، حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تولید اسباب بازی‌های متناسب با بازی‌های قدیمی ایرانی ضروری است، گفت: این موضوع باعث ماندگاری فرهنگ ایرانی در بین کودکان و نونهالان کنونی می‌شود چراکه لازم است فرزندان ما با فرهنگ با اصالت پیشینیان خود آشنا شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها