کد خبر: 538823
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۵:۵۷:۰۰
| |

آخرین خبرها از جذب‌ کالاهای اساسی در ماه‌های پایانی سال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به تلاش‌ها برای جذب برنج مازاد به استان، گفت: ۹۲۰ تن برنج برای بهمن و اسفند به خراسان‌جنوبی تخصیص یافته است.

آخرین خبرها از جذب‌ کالاهای اساسی در ماه‌های پایانی سال
کد خبر: 538823
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۵:۵۷:۰۰

مهدی جعفری، امروز شنبه ۳۰ بهمن در نشست خبری اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی طی مهرماه سال ۱۴۰۰ میزان ۵۰۰ تن برنج تخصیص یافته است که از این تعداد ۲۷۱ تن برنج هندی و ۲۲۹ تن برنج پاکستانی بوده است.

به گزارش ایسنا، رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در خراسان‌جنوبی به صورت روزانه ۱۵۰ تن تولید گوشت مرغ داریم که ۴۰ تن در داخل استان مصرف و مابقی به استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد ارسال می‌کنیم تا نیاز هم وطنان در این استان‌ها نیز تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه در آبان ماه نیز ۵۰۰ تن برنج تخصیص یافته است، بیان‌کرد: از این میزان نیز ۳۵۰ تن برنج هندی و ۱۵۰ تن برنج پاکستانی توزیع شده است.

جعفری با بیان اینکه در آذرماه نیز ۲۵۰ تن برنج توزیع شده که ۴۰ تن برنج هندی و ۱۱۰ تن برنج پاکستانی و ۱۰۰ تن نیز تایلندی بوده است، گفت: در دی ماه نیز ۳۰۰ تن برنج در خراسان‌جنوبی توزیع شده است که ۱۵۰ تن تایلندی و ۱۵۰ تن هندی بوده است.

وی اظهار کرد: در بهمن ماه نیز ۷۵۰ تن برنج تخصیص یافته است که از این میزان ۳۷۵ تن برنج توزیع شده و همچنین ۳۷۵ تن برنج هندی دیگر و ۱۷۰ تن برنج تایلندی در همین هفته عملیات توزیع آن در استان شروع می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در خواست برنج مازاد نیز کرده‌ایم که امیدواریم مورد موافقت قرار بگیرد، بیان‌ کرد: در مجموع سهمیه برنج بهمن و اسفند تخصیص یافته برای خراسان جنوبی ۹۲۰ تن برنج می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه در مجموع از ابتدای مهر ماه تا امروز هزار و ۷۷۵ تن برنج تخصیصی داشته‌ایم که توزیع شده و ۵۴۵ تن در حال توزیع است، گفت: قیمت هر کیلو برنج تایلندی برای مصرف کننده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده و قیمت هر کیلوگرم برنج هندی برای مصرف کننده ۲۴ هزار تومان است.

وی اظهار کرد: در مورد شکر نیز ۱۷۵ تن شکر خانوار، ۱۵۰ تن شکر اصناف و ۸۶ تن شکر زنبور داران توزیع شده است که قیمت برنج خانوار هر کیلو گرم ۱۵ هزار و ۲۳۰ تومان است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در مرحله اول ۱۰۰ تن مرغ منجمد توزیع شده است، بیان‌ کرد: ۴۰ تن مرغ منجمد نیز به قیمت هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان در حال توزیع است.

جعفری گفت: ۴۰ تن گوشت گوساله منجمد سر دست تنظیم بازار برای خراسان‌جنوبی ابلاغ شده است که قیمت هر کیلوگرم آن برای مصرف کننده ۱۰۷ هزار تومان است که امیدواریم نیاز گوشتی استان را تا حدی تأمین کند.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در مورد تخم مرغ نیز به صورت روزانه در خراسان جنوبی میزان ۹۰ تن تولید تخم مرغ داریم که ۳۰ تن در داخل استان مصرف و مابقی به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

جعفری با بیان اینکه ۷۲۴ تن انواع روغن نیز در حال توزیع است، ادامه داد: از دهم آذرماه تا ۲۸ بهمن ماه در خراسان جنوبی ۱۹ هزار و ۱۸۴ مورد بازرسی انجام شده است و هزار و ۸۲۵ مورد نیز گزارش ستاد خبری ۱۲۴ را داشته‌ایم.

وی افزود: تعداد پاسخ‌های داده شده به این گزارش‌ها هزار و ۲۸۱ مورد بوده است و همچنین تعداد واحد صنفی منجر أخد تعهد نیز ۶۸۲ واحد بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: ارزش ریالی تخلفات ارجاع شده به تعزیرات نیز ۵۸ میلیارد ریال بوده است و تخلفات نیز کم فروشی، عدم رعایت ساعت پخت در نانوایی‌ها و اختفا و ارزش خارج از شبکه نیز به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال بوده است؛ همچنین ۱۹۰ بازرس و ناظر را نیز وارد بازار خراسان جنوبی کرده‌ایم که ۱۳۰ نفر بازرس و ۶۰ نفر ناظر بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۴۰۰ تن کود ازته، فسفاته و پتاسه بین کشاورزان توزیع شده است، تصریح کرد: پنج هزار و ۸۰۰ تن انواع کود نیز در انبارها موجود است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها