کد خبر: 537839
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۶:۲۵:۳۶
| |

استاندار:

به دلیل شیوع کرونا نمایشگاه بهاره در قزوین برگزار نمی‌شود

استاندار قزوین گفت: با توجه به شیوع گسترده کرونا در استان امکان برگزاری نمایشگاه بهاره را نداریم اما توزیع کالاهای اساسی و یارانه‌ای باید در دستور کار سازمان صمت قرار بگیرد؛ توزیع کالاهای مورد نیاز مردم و یارانه‌ای را می‌توان به صورت الکترونیکی و توزیع درب منزل انجام دهیم تا شاهد ایجاد تجمعات در شرایط کرونایی نباشیم.

به دلیل شیوع کرونا نمایشگاه بهاره در قزوین برگزار نمی‌شود
کد خبر: 537839
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۶:۲۵:۳۶

محمدمهدی اعلایی در ستاد مقابله با کرونا استان قزوین که امروز ۲۳ بهمن ماه در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، تصریح کرد: تلاش‌هایی که در سطح استان برای مقابله با کرونا صورت گرفته قابل تقدیر است، ثمره اقداماتی که دولت در واکسیناسیون داشت را هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم، تعداد مبتلایان به کرونا افزایش پیدا کرده است اما به دلیل انجام واکسیناسیون اوضاع نسبت به پیک‌های قبلی بهتر است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امیدواریم این آخرین پیک در همه‌گیری کرونا باشد و اثرگذاری منفی کرونا کمتر شود، طبق آمار واکسیناسیون باعث شده که اوضاع بهتری در مواجهه با پیک‌های قبلی داشته باشیم، در فوتی‌های اخیر حداقل ۵۰ درصد از فوتی‌ها هیچ دز واکسنی دریافت نکرده بودند، باقی افراد نیز سه دز را به صورت کامل دریافت نکرده بودند یا از زمان دز دوم آن‌ها گذشته بود.

استاندار قزوین بیان کرد: علی‌رغم ایمنی ایجاد شده توسط واکسیناسیون شاهد خلأهایی در واکسیناسیون و عدم تمایل مردم به دریافت واکسن هستیم، ابتدا از مردم می‌خواهیم که روند واکسیناسیون خود را به‌صورت کامل انجام دهند، باید بررسی کنیم کسانی که دزهای واکسن را تکمیل نکردند باوجود امکاناتی که فراهم شده چرا برای اخذ واکسن مراجعه نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی نیز می‌خواهیم برای لکه‌گیری واکسن‌های جامانده اقدام کنند، در این مسیر از گروه‌های جهادی که علاقه‌مند به کار در این حوزه هستند نیز می‌توانیم استفاده کنیم؛ واکسیناسیون به ویژه در افراد سنین بالا باید به‌صورت جدی پیگیری و اجرایی شود تا تکمیل فرآیند واکسیناسیون صورت بگیرد.

اعلایی یادآور شد: تا زمانی که واکسن نبود افراد به دنبال دریافت واکسن بودند، حالا که واکسن وجود دارد و اثربخشی آن تأیید شده است چرا از تزریق آن خودداری می‌کنیم؟

وی بیان کرد: یکی از اقدامات خوب استان قزوین در دوران کرونا طرح مراقبت در منزل بود نباید از کنار آن به آسانی گذشت؛ رسانه‌ها در بحث مراقبت از منزل اطلاع‌رسانی کنند چراکه این طرح مراجعات به کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها را کم می‌کند همچنین میزان مصرف دارو را کاهش می‌دهد، با توجه به پایین بودن هزینه‌های این طرح در صورت اطلاع‌رسانی قطعاً با استقبال زیادی از سوی مردم روبه‌رو می‌شود.

استاندار قزوین تأکید کرد: در ایام منتهی به نوروز مردم به اصناف و بازار به کرات مراجعه می‌کنند، با توجه به شیوع گسترده کرونا در استان امکان برگزاری نمایشگاه بهاره را نداریم اما توزیع کالاهای اساسی و یارانه‌ای باید در دستور کار سازمان صمت قرار بگیرد؛ توزیع کالاهای مورد نیاز مردم و یارانه‌ای را می‌توان به صورت الکترونیکی و توزیع درب منزل انجام دهیم تا شاهد ایجاد تجمعات در شرایط کرونایی نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: سامانه بازرگانی در استان ایجاد نشده است اما می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در استان برای توزیع کالاهای اساسی استفاده کنیم؛ تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها نیز به صورت کوتاه‌مدت خواهد بود و در صورت بهتر شدن شرایط محدودیت‌ها لغو می‌شود، برخی می‌گویند اوج خدمات‌دهی تالارها در این بازه زمانی است اما ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که در شرایط کرونایی بی‌احتیاطی صورت بگیرد و به محض خوب شدن شرایط محدودیت برداشته می‌شود.

اعلایی تأکید کرد: شبکه توزیع دارو باتوجه به شرایطی که داریم با مشکل روبه‌رو است، کمبود دارو به دلیل فنی، مالی و رشد یکباره پیک ششم در کشور رخ داده است، داروها باید صرفاً ضروری تجویز شوند بنابراین باید برنامه‌ریزی کنند.

وی بیان کرد: در توزیع دارو تنها به داروخانه شبانه‌روزی اکتفا نکنیم، تعدادی داروخانه معین اضافه شود تا بیماران به‌سرعت به داروی خود دسترسی پیدا کنند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: مرخصی استعلاجی و قرنطینه کرونا ۵ روز است اما اگر پزشکی تصمیم بگیرد که فرد به استراحت بیشتری نیاز دارد آن را اعلام کند و مراکز کاری ملزم به قبول آن هستند، اگر فردی علائم کرونا داشته باشد باید تست بدهد، هر نوع سرماخوردگی و علائم با تأیید مراجع پزشکی نیز بدون تست مورد قبول است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها